Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 9 April 2019

Netizens Tepuk Tangan, Osman Sapian Letak Jawatan.

POLITIK | Perletakkan jawatan oleh Osman Sapian sebagai Menteri Besar Johor diraikan oleh netizens.

Di sosial media ramai pihak memuji kerajaan kerana mendengar keluhan rakyat.

Penyokong kerajaan dan pembangkang nampaknya tidak bersimpati terhadap Osman sebaliknya merayakan berita perletakkan jawatan itu bagaikan memperolehi satu kemenangan. 

Sesetengah juga sempat troll sebagai Menteri Besar Paling Singkat Dalam Sejarah..



Rekod Osman Sapian sebagai Menteri Besar Johor sangat mengecewakan dan beliau juga tidak disukai oleh penyokong Pakatan Harapan.

Osman seringkali membuat tindakan yang mana tindakan itu akan memperlihatkan kerajaan Pakatan Harapan adalah kerajaan yang bangang kerana melantik orang sepertinya menjadi Menteri Besar.

Daripada soal tipu sijil yang terpalit ke atas beberapa pimpinan Pakatan Harapan hinggalah kepada cara dia menanggani masalah yang berlaku di Johor - segalanya adalah mengecewakan.

Osman juga gagal menangkis serangan demi serangan yang dilancarkan pembangkang Johor ke atas pentadbiran negeri itu.

Pendek kata prestasi Osman Sapian sebagai Menteri Besar Johor adalah sangat memalukan dan jika dibiarkan akan menyusahkan Pakatan Harapan Johor.  

Untuk Osman yang akhirnya menyedari beliau tidak 'fit' kepada tugas Menteri Besar dan seterusnya akur dengan perletakkan jawatan, tahniah la. Kerusi Menteri Besar sememangnya bukan kerusi anda. Ia perlu diserahkan kepada yang lebih layak. - 9 April 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...