Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 6 Mac 2019

Datuk Rameli Musa Yang Saya Kenali & Hubungannya Dengan Presiden PAS..

HAFIZ BASIR | Datuk Rameli Bin Musa Hafizahullah;
1) Semalam Ezam Nor menulis dengan jujur perihal DRM, Kemudian Ust Nazmi Karim Hafizahullah. Dan saya rakyat marhain juga ingin menulis tentang beliau yang sudah semakin masyhur mendapat cercaan dalam page FB Rafizi & komen-komen penyokong PKR, PAS dan lain-lain.

2) Saya juga mula mengenali beliau selepas saya menjadi imam terawih di Masjid KD tahun 2011, alkesahnya bila semua imam diberikan rm1000 duit raya dan semua bilal mendapat rm500. Rupanya setiap tahun itulah kebiasaan beliau.


3) Ahli jemaah menyebut-yebut nama beliau sebagai sponsor kepada banyak aktiviti masjid, sponsor karpet dan macam-macam lagi yang tak pernah dia sebut. Tapi saya tidak pernah terdetik untuk menjadi akrab dengan beliau sehinggalah Allah izinkan saya mengenali lebih dekat selang beberapa tahun kemudian.

4) Pernah saya jadi imam terawih & selepas itu program tentang isu Syria oleh Syeikh Kuraim Rajih (tokoh qurra Syam), selepas habis program saya, Syiekh Kuraim dan beberapa lagi imam dijemput makan di rumah datuk, lepas makan saya lihat datuk menyalamkan sampul surat besar (sekepuk) penuh dengan duit kepada Syeikh Kuraim untuk rakyat Syria, rasanya 10k.

5) Datuk & datin datang ke kampung saya menghadiri majlis kenduri kawin adik saya yang penuh sederhana. Ayah & ibu saya terkejut kerana menerima salam rm1000 setiap orang.

6) Mereka berdualah tetamu luar saya yang pertama menziarahi rumah kecil yang saya baru siap saya bina di ceruk Sungkai Perak. Tak sangka datuk & datin sudi menerima jemputan makan di rumah saya berjam-jam saya bersembang dengan datuk & datin. Ya Allah betapa berbunga hati saya sekeluarga, kerana insan berpengaruh & SOLEH menziarahi kami

7) Saya katakan soleh kerana beliau sangat pemurah seperti disebutkan oleh Ezam Nor dan Ust Nazmi. Bahkan sebenarnya suka mendampingi ulama, ahlul Qiam setiap malam, setiap 17 ramadhan akan berada d mekah madinah, tdk pernah solat duduk walaupun imam membaca terlalu panjang.

8 ) Saya tak heran kalau benar datuk membayarkan 1.4m kepada Clare, sebab beliau sangat akrab dengan TGHH. Sangat akrab dengan Ust Fadhil Nor, akrab dengan Tun M, pernah sangat akrab dengan Anwar Ibrahim.

Beliau hanyalah simpati kepada presiden Pas yang terpaksa ulang alik ke UK menghadiri sidang mahkamah, menanggung kos & lain-lain sedangkan TGHH sudah seumur dengan beliau dan Anwar, terlalu sebuk dan pernah sakit. So, lebih baik tutup kes sekalipun supaya TGHH tidak terbeban dan Pas tidak akan menanggung kos belasan juta RM.

9) Bukan sekadar tokoh-tokoh politik daripada pelbagai parti pernah dibantu beliau bahkan beberapa ilmuan juga.

10) Beliau tidak ada apa-apa kepentingan kerana kekayaannya dibina tanpa bantuan orang politik mahupun kerajaan. Lantikan sebagai Chairman KTMB pun sebenarnya ditolak tetapi dipaksakan kepada beliau oleh 2 orang Tun.

11) Saya pernah tanya Datuk, kenapa tidak bersara sahaja daripada menguruskan bisnes? Beliau menjawab; Saya mmg fikir untuk jual sahaja syarikat, tapi tiada orang islam mampu beli, ratusan juta ditawarkan oleh hartawan cina. Tapi saya fikir jika saya jual kepada cina tersebut, sudah tentu nasib pekerja-pekerja islam saya tidak terbela! Bayangkan staf-staf yang islam di Thai 900 orang!

12) Saya sentiasa mendoakan beliau & isterinya yang juga solehah agar istiqamah dalam melakukan amal soleh, dikurniakan husnul khatimah & dimasukkan Syurga Firdaus. Saya berjanji jika beliau meninggal dunia saya akan menguruskan jenazahnya, menziarahinya dan solatkan jenazahnya dimana juga beliau diwafatkan Allah.

13) Jagalah lidah dan tangan anda daripada menghina/menfitnah seorang insan yang sangat kuat hubungannya dgn Allah. - 6 Mac 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...