Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 5 April 2019

Calon Bebas #PRKRantau Buat Provokasi Di Ceramah Anwar Ibrahim.

PRK RANTAU | Calon bebas di PRK Rantau, R. Malar nampaknya berterusan melakukan aksi yang mencetuskan kontroversi semasa berkempen.



Kali ini R. Malar membuat provokasi di program ceramah Pakatan Harapan atas alasan mahu menghantar manifestonya kepada Anwar Ibrahim.

"Saya nak sampaikan manifesto ini kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, saya nak sampaikan sendiri, ini ke keadilan ke? Ini keadilan? Saya nak sampaikan manifesto, saya nak sampaikan manifesto," kata R.Malar berulang kali ketika berusaha untuk mendekati Anwar Ibrahim.

Pada awalnya pengawal Anwar Ibrahim memberitahu R. Malar pertemuan itu boleh diadakan kemudiannya selepas Anwar Ibrahim selesai dengan programnya namun R. Malar tetap bertegas untuk bertemu dan menghantar manifestonya kepada Anwar pada ketika itu juga menyebabkan berlakunya situasi tegang diantara kedua belah pihak sehingga R. Malar dikeluarkan dari dewan oleh pasukan keselamatan.

R. Malar juga mengakui tindakannya hadir ke program ceramah Pakatan Harapan adalah bertujuan untuk menghantarkan manifesto semata-mata.

"Saya sebagai pengundi di N27, saya ingin melihat Anwar Ibrahim. Saya sebagai calon bebas saya mahu menyampaikan manifesto kepada beliau. Itu adalah tanda yang ramah.

Jadi beliau ada datang ke sini dan saya mahu berjumpa dengan beliau. Saya telah ditolak keluar dari dewan itu. Saya hanya datang untuk berjumpa dan beramah dengan Anwar Ibrahim sebagai Ketua PKR.

Sebagai calon bebas saya ada hak untuk bertemu dengan dia," kata R. Malar lagi.

Untuk rekod calon Pakatan Harapan di PKR Rantau adalah Dr. Streram dan bukannya Anwar Ibrahim. Manifesto pula sepatutnya disampaikan dan diterangkan kepada bakal pengundi dan bukannya serahkan kepada ketua parti lawan. - 5 April 2019.
 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...