Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 17 Mei 2019

JKR Padamkan Post 'Tandas Diraja' Selepas Dikecam Netizens.

SOSMED | Selepas dikecam dan dipertikaikan netizens, JKR Cawangan Kejuruteraan Mekanikal Negeri Johor akhirnya bertindak memadamkan gambar-gambar pemasangan tandas diraja dari halaman Facebooknya.




Terdahulu, JKR telah memuatkan satu hantaran di halamannya yang berkata, "Pemasangan Tandas Diraja Sempena Keberangkatan DYAM Tunku Mahkota Johor Ke Majlis Berbuka Puasa," tulisnya.


Bagaimanapun hantaran itu menerima kecaman bertubi-tubi dari pelbagai netizens yang mengkritik dan mempersoalkan sikap anak raja yang dianggap mungkin jijik atau tidak setaraf rakyat untuk menggunakan tandas di masjid tersebut.



Tidak hanya itu, mereka turut mempersoalkan mengenai kos pemasangan dan siapakah yang menanggungnya dan apakah ini sikap yang seringkali dilakukan oleh anak raja itu.

๐Ÿ‘‰ Siapa ada aircond

๐Ÿ‘‰ Apakah ini protokol?

๐Ÿ‘‰ Siapa tanggung kos?

๐Ÿ‘‰ Adakah ini arahan pihak istana?

๐Ÿ‘‰ Taik emas ke?

๐Ÿ‘‰ Berjiwa rakyat ke macam tu?

๐Ÿ‘‰ Buka puasa je pun..

Begitulah antara komen-komen yang dituliskan oleh netizens.

JKR kemudiannya didapati memadamkan hantaran itu sehari selepas post itu menerima terlalu banyak respon-respon yang tidak enak untuk dibaca oleh keluarga diraja tersebut.


JKR bagaimanapun tidak memaklumkan kenapa hantaran itu dipadamkan dari halaman Facebook mereka setakat ini. - 17 Mei 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...