Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 2 September 2013

Shabery Cheek Di Persoalkan Angkara Bagi Anugerah Pada Syarikat Arak.

Kata mereka. Ia berkenaan subahat. Dan pengiktirafan seperti itu tidak wajar dilakukan oleh Malaysia sebagai negara Islam. Bahkan apa perlunya seorang menteri yang beragama Islam mengiktirafkan dan menyampaikan anugerah seperti itu?

Ini gambar yang dimaksudkan ;


Ini sumber rujukan : http://carlsbergmalaysia.com.my/web/company/cm_index.aspx

Gambar cover di website tersebut bertukar2. So korang kena tunggu sampai paparan gambar Shabery Cheek memberikan anugerah tersebut muncul di skrin masing2.

Carlsberg ialah jenama arak yang menjadi pilihan peminum arak di Malaysia selama 15 tahun berturut2. Anugerah ini diberikan kepada syarikat2 bagi mengiktirafkan peranan dan sumbangan mereka di dalam industri perniagaan di Malaysia di samping mengalakkan persaingan sesama syarikat yang mengeluarkan / menawarkan product atau perkhidmatan yang serupa.

Ia juga merupakan satu bentuk pengiklanan apabila brand tersebut di iktirafkan sebagai brand pilihan orang ramai di Malaysia maka pengguna akan lebih berminat mendapatkan product yang telah terbukti di iktirafkan kerana beranggapan product ini bagus sebab itu orang ramai membeli product tersebut.

Namun ia menjadi satu persoalan dan pertikaikan di internet kerana ;

1. Apakah sudah tidak ada lagi menteri non muslim yang boleh menyampaikan anugerah tersebut?

2. Apakah perlu mewujudkan anugerah ini untuk meraikan arak di dalam negara Islam? Bukan arak benda yang tak bagus dan tak perlu la kita beria2 meraikan dan mengiktirafkan product ini?

So benda2 gini hanyalah menteri2 yang berkaitan je boleh jawab. Tunggu je la jawapan dari dorang oke.

Bai. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...