Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 1 September 2013

PAS Nasihat DAP Tonton Dulu Tanda Putera Sebelum Kritik.

Amboi UTUSAN.

Jadi api nampak.

Kah kah kah

Kah kah kah kah

Kah kah kah kah kah

Sebenarnya pendapat ikhlas PAS terhadap tindakan fobia DAP mengenai filem Tanda Putera merupakan satu teguran membina. Tiada yang negatif mana pun. Tapi aku percaya kelompok2 belah sana pasti akan mengapi2kan suasana.

Macam tak biasa.

Hehe.

Ada benarnya pendapat PAS dalam isu neh. Aku sokong. Sapa yang nak tengok, tengokla. Sapa yang nak zahirkan kritikan membina elok tengok dulu. Sapa yang nak kritik berdasarkan pendapat orang pun boleh. Tapi nanti kena bidas sebab tak tengok tanggung le sendiri.

Cuma aku nak cakap sikit. Aku ragu2 yang PAS kata filem TANDA PUTERA berdasarkan fakta sejarah.

Mungkin ayat asal telah diputar belit. Mungkin je la. Almaklumla UTUSAN MALAYSIA la katakan. Tak salah untuk kita rasa syak wasangka.

Yang aku rasa kemungkinan besar timbalan setiausaha PAS mengulas bahawa lebih baik kita tengok dulu sebelum kritik then kalau ada fakta sejarah yang salah kita perbetulkan dan jika filem neh berasaskan sejarah yang betul kita terima sebagai iktibar. Dalam erti kata lain. Raikan perbezaan secara hikmah. Jika terdapat sejarah yang salah kita perlu perbetulkan dengan fakta supaya semua pihak diberi kefahaman.

Dan member aku pun ada bagitau yang DSAI pun ada keluarkan statement di Sinar Harian bahawa dia tak setuju kerajaan negeri Penang masuk campur bagi nasihat kepada pemilik pawagam agar jangan tayangkan TP.

Itu yang sebaik2nya.

Kita raikan propaganda mereka secara terbuka sebab kita mampu menjawab secara terbuka.

Tiada apa yang perlu ditakuti.

DAP rilex sudah. Filem kalau bagus dia tetap bagus. Filem kalau tak bagus dia tetap tak bagus. Percaya lahh cakap aku.

Kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...