Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 3 September 2013

Rafizi Cabar UMNO Debat Isu Harga Minyak.


Tolong sahut cabaran tersebut. Mohon jangan balas dengan jawapan bodoh lagi membodohkan. Aku muak dengan alasan demi alasan bagi mengelakkan perdebatan seperti ini. Perdebatan seperti ini sihat. Dan sebagai pembangkang memang Rafizi perlu berbahas dan berhujah bagi membuktikan pendirian dia benar. Begitu juga dengan kerajaan. Jika rasa langkah2 yang mereka buat tepat, berdiri dan berhujah la menegakkan pendirian korang.

Buat apa guna askar2 upahan dan berbayar untuk menegakkan pendirian korang yang korang sendiri usul, kaji, gubal dan bagi keputusan untuk laksana.

Biarkan rakyat menilai dan menentukan sendiri pendapat dan pendirian mana mereka nak follow. Jika kerajaan di pihak yang benar dan betul tiada apa yang perlu digusarkan. Rakyat bukan bodoh atau pakturut kalau Rafizi bagi hujah2 bodoh rakyat juga tidak akan mengikut melulu.

Melainkan la kalau ada pihak2 yang takut. Dengan perdebatan ini, akan terzahir pelbagai info. Yang mana mungkin info2 tersebut mahu disembunyikan dari rakyat agar mereka tak lantang bersuara menyatakan hak mereka.

Kalau kita tatau satu2 perkara tue kita ada hak ke atasnya, macam mana kita nak bersuara, ye tak?

Hehe.

Debatlah. Ini cabaran Rafizi terhadap pemimpin negara. Debatlah. Jangan hanya berani di gelangang sendiri. Kalau betul2 anak jantan, siarkan debat secara live di tv. Kalau anak jantan dan ada tuttt la. Kalau takde baik potong bagi maknyah makan je la oi.

KAH KAH KAH

Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli mencabar pemimpin Umno berdebat berhubung kenaikan harga minyak petrol dan diesel yang bermula tengah malam tadi.

“Mungkin saya patut gesa debat dengan (Ketua Pemuda Umno) Khairy (Jamaluddin) mana-mana pemimpin Umno yang berani,” katanya dalam pesanan di Twitter.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semalam mengumumkan diesel dan petrol RON95 naik 20sen seliter sebagai salah satu langkah rasionalisasi subsidi oleh kerajaan,

Sehubungan itu, RON95 akan berharga RM2.10 seliter manakala diesel pula RM2.00 seliter

Rujukan : http://www.malaysiakini.com/news/240091

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...