Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 5 September 2013

Rosmah Derma RM515,000 Untuk Tabung Pahlawan.

Biar betul kau? Banyak tue duit dia neh. Gila ah.

Isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor menyumbang RM515,000 kepada Tabung Hari Pahlawan 2013, sekali gus menjadikan jumlah kutipan yang diperoleh sebaik dilancarkan malam tadi, sebanyak RM2.37 juta.

Rosmah yang juga penaung Kempen Tabung Hari Pahlawan berkata sumbangan yang dihulurkan itu merupakan hasil daripada jualan tanaman 'rock melon' di Seri Perdana yang diuruskan syarikat IRIS Corporation Berhad.

Oooo..

Bukan la Rosmah Mansur yang sumbangkan dana tersebut. Rosmah Mansur jadi ikon yang menyerahkan sumbangan je kot.

Terkejut gak aku masa baca berita neh. Tak sangka Rosmah Mansur ada banyak duit. Almaklumla, minyak dah mahal. Najib sampai buat kerja part time jadi pelakon. Takan Rosmah ada duit lagi? Menabung ke? Bukan dah pecah semua untuk beli cincin?

KAH KAH KAH

Inila dia. Kalau buka tv, buka paper. Nama2 pemimpin seringkali disebut2 menyumbangkan itu neh. Seolah2 macam dorang sumbangkan itu neh gunakan duit dorang. Padahal bukan guna duit sendiri. Lembu punya susu, sapi pula yang dapat nama.

KAH KAH KAH

Apa pun tak boleh la dorang neh. Duit bersama patut di anggap duit bersama. Ini ada pula anggap macam duit sendiri. Padan la semakin menjadi2 dorang suruh kita berjimat cermat. Dorang pula boleh melantak sesuka ahti. Sebab tak tau nak bezakan apa itu duit yang diperolehi dari dana awam dengan duit yang diperolehi dari titik peluh sendiri.

Macam HAWAU.

Rujukan : http://www.malaysiakini.com/news/240299

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...