Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 3 September 2013

Pak Samad Jawab Dakwaan Polis - Saya Tak Menyorok Pun.


Pak Samad: Saya ada rumah, tiada siapapun datang
Sasterawan Negara Datuk A Samad Said menafikan dakwaan ketua polis negara Tan Sri Khalid Abu Bakar bahawa beliau menyorok ketika polis mengunjungi kediamannya pada malam tadi.

Katanya beliau berada di rumah semalaman semalam dan tiada siapa pun termasuk anggota polis datang ke rumahnya semalam.

Tegasnya, dakwaan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar bahawa beliau menyorok adalah "cakap-cakap angin untuk menyebar citra buruk" terhadap dirinya.

"Saya ada di rumah semalaman. Tiada siapa pun yang datang. Ya, saya ada di rumah terus-terusan. Tiada (polis) yang rasmi (datang).

"(Dakwaan) ini khabar angin untuk menyebar citra buruk kepada saya,"kata tokoh sastera itu ketika dihubungi Malaysiakini pagi ini.

A Samad yang mesra dipanggil Pak Samad mengulas kenyataan Khalid yang meminta beliau menyerah diri membantu siasatan berhubung tindakan individu yang mengibar bendera Sang Saka Malaya berhampiran Dataran Merdeka pada Jumaat malam lalu.

Khalid mendakwa A Samad “menyorok” ketika polis menjalankan operasi mengesan sasterawan itu pada malam tadi.

Rujukan : http://www.malaysiakini.com/news/240085

Penangkapan A. Samad Said akan menimbulkan konflik dan meraih perhatian masyarakat awam jika dibuat secara terburu2. Itu yang aku nampak. Bukan sebab dia takde rumah atau sebab dia menyorok. Buat apa nak reka2 citer?

Hahaha.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...