Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 5 Oktober 2017

Ada Beberapa Penguatkuasa Tak Tergamak Nak Meroboh Rumah Rakyat Sampai Ditengking Ketua..

Oleh : Nik Aziz Afiq
Ada satu kejadian yang saya kira mengusik perasaan. Ini diceritakan sahabat saya Mat yang menjadi saksi kejadian.
Dikatakan sebaik tangkapan pada 9 orang ini selesai lalu rumah itu nak dirobohkan ada beberapa anggota penguatkuasa yang tak tergamak nak meroboh sehingga ditengking ketua mereka.
Ya mereka juga manusia. Mereka pun ada rumah dan keluarga. Sukar bagi mereka nak buat apa yang berlaku tadi lebih-lebih lagi penghuni rumah itu adalah antara yang mengimarahkan masjid.
Maka jangan doa yang bukan-bukan kepada orang-orang yang terdesak mengikut arahan seperti mereka. Nak doa sila doa pada dalang kejadian ini yang mana pasti tidak dapat selindung kejahatannya dari pandangan Tuhan.
------
Saya perasan ada pihak cuba selindung cerita dengan taktik kononnya MB Azmin ali tak tahu menahu apa yang berlalu. Ada versi lagi dahsyat iaitu MB dah arah untuk tangguh atau henti tetapi pegawai penguatkuasa sengaja langgar arahan.
Sekarang mereka cuba menjadikan pegawai terbabit sebagai kambing hitam untuk dipersalahkan. Gambar pegawai terbabit diedit pelbagai rupa.
Walhal semalam, sebelum kejadian ini berlaku Setiausaha Agung PSM Saudara Sivarajan telah menelefon YB Suhaimi iaitu PA kepada MB lalu merayu untuk hentikan perobohan ini. Tetapi YB ini menjawab perobohan tetap akan diteruskan.
Maknanya PA kepada MB yang juga Wakil Rakyat sudah maklum akan hal ini. Apakah PA beliau tidak maklum pada beliau sendiri (jadi PA buat apa kalau macam tu?) Bahkan isu ini hangat sejak minggu lalu lagi. Apakah tak ada mulut yang menyampai kepada MB?
Implikasi soalan ini ada dua;
Jika PA tak bagitahu MB/sembunyikan maknanya kerajaan negeri teruk.
Jika MB sengaja buat pekak maknanya kerajaan negeri teruk
Jika PA dan MB sama-sama lemah daya ingatan dan mamai bermakna confirm kerajaan negeri teruk!
Zaman khir toyo pun kerajaan negeri ketika itu bagi rumah ganti oiiiii

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...