Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 4 Oktober 2017

Selepas Dikecam, Kerajaan Selangor Akhirnya Tawarkan Rumah Untuk Pegawai Masjid.

KENYATAAN MEDIA
 
4 OKTOBER 2017




Kerajaan Negeri mengambil maklum berhubung tindakan penguatkuasaan oleh Malaysian Airports Holdings Berhad (MAHB) terhadap tiga buah rumah dan dua buah kedai berhampiran Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz, Subang. 

Saya telah mengadakan perbincangan segera dengan Sr. Nazmi Bin Osman, Pengurus Besar Perumahan & Hartanah Selangor Sdn Bhd (PHSSB) berhubung hal ini. Hasil daripada perbincangan tersebut, PHSSB telah bersetuju untuk membuat penawaran unit-unit kediaman di PPR Seksyen 8 Kota Damansara kepada dua buah keluarga yang terlibat.

Saya juga telah meminta Pegawai Daerah Petaling untuk bekerjasama dengan PHSSB bagi menguruskan perpindahan kedua-dua keluarga ini ke kediaman yang ditawarkan dengan segera.

Untuk maksud itu, Kerajaan Negeri bersetuju untuk membiayai kos sewa unit-unit kediaman tersebut bagi tempoh enam bulan sebelum unit-unit ini ditawarkan kepada dua keluarga berkenaan.

Usaha ini selaras dengan dasar Kerajaan Negeri yang peduli rakyat dan tuntas membela kebajikan rakyat. Kerajaan Negeri berharap kedua-dua keluarga yang terlibat mendapat kediaman yang selesa dan kondusif untuk kehidupan yang lebih sempurna.
 

DATO' SERI MOHAMED AZMIN ALI

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...