Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 5 Oktober 2017

Kalau Rasa Dah Bertaubat Focus Ubah Sistem Bukannya Asyik Bagi Statement Prejudis Mahathir Oi..

Oleh : Hafiz Idrus
Aku bukan ahli PAS sebab aku masih ahli parti bekas 'rakan baik' PAS. Tapi bagi aku kenyataan 'Negarawan/Top Dog' ini bersifat prejudis serta 'hatred' terlampau bagi seorang yang tidak pernah bersama-sama dalam perjuangan oposisi tetapi merasakan anda itu amat 'reform' dalam perjuangan kanan politik Malaysia masakini.
Satu contoh aku nak tanya negarawan cum Top Dog ini (malas nak tanya soalan banyak sebab aku perlu fokus cari rezeki sebab aku ini bukan golongan elitis seperti kaum keluarga beliau), selama anda mentadbir negara dua puluh lebih tahun yang lepas apa sudah jadi dengan Sekolah Agama Rakyat yang serupa 'Hidup Segan Mati Tak Mau' itu?
Jadi adakah 'kegagalan' anda yang menganggap Sekolah Agama Rakyat seperti kelas mengaji Quran dan Fardu-Ain selama itu merupakan satu sumbangan yang amat besar sekali kepada rakyat beragama Islam di negara ini ?
...dan...
Membentuk golongan-golongan melayu kaya raya yang terdiri daripada kaum keluarga sendiri dan kroni sekeliling anda itu merupakan kejayaan terbesar dalam sejarah bangsa melayu dinegara ini ?
Nasihat saya...
Kalau rasa diri anda itu sudah 'bertaubat' jadi lebih eloklah fokus menukar sistem pentadbiran negara yang lebih terjamin walaupun anda juga merupakan salah seorang 'agen pemusnah' yang terbabit dengan sistem yang telah 'korup' ini.
Mungkin sejumlah besar rakyat sudah percaya hanya anda sahaja yang mampu memulihkan kembali sistem yang telah binasa kepada rakyat ini tetapi jangan lupa bahawa masih wujudnya satu kelompok rakyat (dianggap tidak berjiwa besar) masih fokus kepada perjuangan lebih 'real' dan tidak mudah diperdaya dengan agenda politik bersifat retorika serta dalam mode penuh hipokrasi ini.
Sekian...

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...