Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 22 Februari 2012

Lawan rasuah punya pasal pun kena halau - ONLY IN MALAYSIA! WELL DONE UMNO!

Sedia?

Ada berani?

Nak jadi macam imam neh? Bagus. Dia kena halau sebab melawan rasuah. Ini negara apa hah? Undang2 bawah tapak kaki umno ke apa? Sohai!

Kes dia macam neh ;

Sementara itu, ketika Malaysiakini, Hoslan berkata, rungutannya bukan tentang pengusiran, tetapi demi keadilan, kerana beliau telah membangkitkan dakwaan rasuah dan penyalahgunaan tabung di Masjid Ar Rahimah dan isu-isu tersebut tidak dilayan.

Beliau mendakwa telah membuat banyak laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan juga pihak polis berhubung dakwaan penyalahgunaan tersebut, tetapi tiada tindakan.

Malah, dakwanya, Umno turut terbabit didakwanya telah digunakan MAIWP untuk menyingkirkannya.

Menurut Hoslan, beliau menjadi imam rawatib sejak tahun 2005 dan sebelum itu, beliau merupakan bilal di masjid berkenaan.

Katanya, beliau tidak diwakili peguam dalam semua kes mahkamah, bukan kerana beliau tidak mampu, tetapi kerana MAIWP telah menggantung gajinya.


Hoslan juga mengaku menjadi penyokong kuat pembangkang, terutama PAS, dan berkata beliau turut membantu dalam setiap kempen pilihan raya kecil yang disertai parti itu.

Ketika kemuncak BERSIH 2,0 tahun lepas, katanya,
khutbah Jumaat di masjidnya menasihatkan orang ramai supaya tidak menghadiri perhimpunan tersebut.

Sebaik mendengar khutbah tersebut, Hoslan berkata, beliau mengangkat jubahnya sebagai protes di hadapan jemaah, untuk menunjukkan baju-T BERSIH yang dipakainya.-MKINI-


Alamak.

Apa JAHAT sangat neh? Orang tue hanya melawan rasuah, korupsi, penyelewengan, penindasan, kezaliman dan penyalahgunaan masjid sebab korang berpolitik [pasal khutbah bersih] pun kena halau dan disekat gaji nya? Ko sapa sekarang neh? Apa hak ko nak menghalang kami semua menegakkan keadilan di malaysia neh? Ko ingat malaysia ko punya? Umno punya? Orang jahat yang punya?

Imam kat bawah neh dikecohkan dalam berita sebab dia baling kasut kat hakim. Walhal isu sebenarnya dia baling kasut sebab ketidakadilan dalam proses mahkamah. Dia bukan marah kena usir pun der tapi dia geram lah setelah bertahun2 dia menghentam penindasan last2 mahkamah boleh membenarkan pula tindakan2 mereka yang jahat dan zalim. Adil ka tue?



Berdosa kah seorang imam melawan kemungkaran di tempatnya? Lue fikirlah sendiri. Gua dah panas baca berita neh. Bai.

Ameno : <Bahasa mencarut>

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...