Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 23 Februari 2012

Wakil kerajaan dalam NFC tatau NFC beli kondo walaupun dibayar rm700 untuk hadir mesyuarat der..


Sedihnya baca laporan berita kat atas neh. Dibayar rm700 untuk hadiri mesyuarat pun tak reti buat kerja. Tak pasti samada bayar rm700 untuk sekali mesyuarat ataupun sebulan rm700 tapi yang penting duit rakyat dibayar kepada kepala hanggok yang tak reti buat kerja dengan betul.

Beginilah, dengar nasihat aku kali neh. Ketiga2 wakil kerajaan neh sila beramboskan mereka dari jawatan yang mereka pegang dan lantiklah aku dan tiga orang yang lain. Sekurang2nya aku ada kejujuran untuk menjaga hak rakyat meskipun tiada pengalaman dan bukan arif dalam bidang neh. Itupun lebih baik sebab pengalaman boleh dicari dan ilmu boleh ditimba.

Tiga individu neh makan gaji buta dan tak buat kerja. Kalau kerajaan simpan mereka maka kerajaan juga mengiktirafkan tiga individu yang tak reti buat kerja neh. Macam mana dia boleh terlepas pandang laporan perbelanjaan nfc sejak tahun pertama lagi ketika nfc beroperasi?

Kalau pun dia terlepas pandang pembelian kondo macam mana pula dia boleh terlepas pandang isu soal kad kredit sedangkan hal tersebut jelas ternyata dalam cashbook nfc? Bagaimana pula dengan pengakuan salleh bahawa pembelian kondo merupakan satu pelaburan adalah tindakan yang bijak? Bukan kah ketika itu ketiga2 individu neh sepatutnya sudah boleh menyemak apa yang mereka terlepas pandang in order untuk menjaga amanah rakyat?

Macam mana pula dengan pembelian tanah2 di putrajaya yang jelas menggunakan dana nfc? Macam mana ketiga2 individu neh langsung tak reti nak pergi godek info pasal laporan kewangan perbelanjaan keluar masuk nfc sedangkan mereka duduk dalam bod nfc?

Bagaimana mereka neh boleh jadi bod tanpa buat kerja? Tidak kah peranan bod neh memastikan segala apa yang dilakukan oleh pengurusan nfc berada dalam pengetahuan mereka supaya tiada kerugian yang berlaku? 

Bukan kah sesetengah perkara perlukan kelulusan bod sebelum ia boleh di proceed apatah lagi dana rm250juta itu dinyatakan dengan jelas ia diasingkan dalam satu akaun khas yang mana memerlukan kelulusan2 pihak tertentu termasuk bod untuk dikeluarkan? Jika bod proceed maka baru hantar usul kepada kementerian kewangan sebelum di approved untuk dikeluarkan?

Hey.. aku keji gila dengan dorang neh. Bahasa baik memang takde arh. Bila nak mampos? Terjunlah bangunan sekarang. Pilihlah mana2 sprm yang berdekatan. Bai.

Ameno : Makan gaji buta jek.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...