Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 23 Februari 2012

Bakar Alquran mana suara keramat Najib, Umno, perkasa dan Hasan Ali.

Tak dengar pun.

Ada sapa2 dengar? Aku tak dengar pun. Pagi tadi angka kematian 4 orang, selepas tue dilaporkan meningkat kepada 6 orang tapi menerusi portal antarabangsa ia sebenarnya lebih dari 6 orang. Kesahihan angka kematian neh mungkin disebabkan wartawan belum menerusi info yang mencukupi apatah lagi bukan semua yang mati itu dilaporkan terus kepada pihak berkuasa.

Namun dalam masa yang sama tidak pula diperincikan kenapa mereka mati. Yang neh aku percaya mesti ada kaitan dengan tentera amerika. Bukan nak bersikap dikriminasi tetapi tentera amerika memang layak dibenci pun. Dorang tue menjijikkan.




Bagi yang tidak mengikuti isu neh dari awal ;

1. Seorang pekerja yang berwarganegara afghanistan telah terjumpa cebisan Alquran di sisa pelupusan sampah.

2. Kes neh kemudiannya kecoh sebagai menghina Alquran kerana melupuskan Alquran semata2 kerana mengesyaki Alquran digunakan untuk menghantar mesej sesama umat islam di afghanistan.

3. Nato mula2 minta maaf then cakap mereka akan siasat isu neh. Mereka juga cakap bahawa insiden neh sepatutnya tidak berlaku namun menafikan Alquran sengaja dibakar bagi menghina umat islam. Malahan tiada bukti pun atas perkara tersebut.

Itu kata nato lah. Nak follow korang punya pasal. Aku sikit pun tak percaya. Bagi mereka yang suka menceroboh negara orang tak kira apa jenis perbuatan baik yang mereka buat mereka tetap penjahat. Pandangan aku terhadap nato tidak berubah samada dia buat atau tidak pun hal tersebut. Lagi siapa boleh buktikan nato neh bercakap benda betul walaupun aku sendiri tak boleh nak buktikan nato neh bercakap tipu.

Bukan sekali dua ye geng2 neh mencari pasal dengan umat islam. Kebanyakkan mereka neh bukan ada agama pun. Sebab tue tak reti nak respect agama orang lain. Orang2 yang beragama neh tak kiralah apa agama mereka sekalipun selalunya cenderung respect agama orang lain.

Kefackan nato dan tentera amerika bukan lagi rahsia di dunia neh. Kefackan amerika dan israel juga bukan lagi rahsia di alam neh. Pas akan mengadakan protes atas insiden neh esok selepas solat jumaat.

Masalahnya yang aku heran tue sampai ke hari neh najib dan geng2 yang sepatutnya suka sangat jaga akidah umat islam mendiamkan diri. Alamak. Takan takut dengan obama kot najib? Tak man arh macam tue. Perkasa, Hasan Ali dan Umno pun diam jek tak menyalak. Takan tunggu greenlight dari najib kot baru nak menyalak?

Apa pun kalau orang2 umno tak join protes bersama pas besok bagi menyuarakan bantahan terhadap nato yang fack tue.. terbuktilah korang memang suka berlakon. Apabila ia sampai kepada perkara yang benar2 memerlukan korang untuk bersama2 menegakkan apa yang umat islam kena buat korang langsung tak bertindak.

Tapi itupun okey lagi sebenarnya. Malas bersuara dan hanya bersuara bila perlu untuk mendapatkan kuasa. Okey lagi bagi aku. Yang tak okeynya bila dorang berdiri disebelah amerika dalam isu neh. Itu jek. Err apa nama? Barua amerika? Agent CIA? Hehehe.. sapa lah tue ek.

kah kah kah

Ameno : Menyalak ikut timing.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...