Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 14 Januari 2019

Memang Patut SKMM Siasat Penyebar Gambar Wanita Agih Wang Pada Jentera, Ini Dalilnya..

Mohd Fauzi Mohd Azmi | Gambar Agih Wang PRK CH - Kenapa SKMM?

Betul lah kalau ikut Prosedur Siasatan. Gambar ditularkan dalam Facebook, maka #PDRM melalui #SKMM ambik tindakan mengenal pasti pemilik sebenar Facebook yang sebar gambar berkenaan.


Dah kenal pasti pemilik Facebook, Pegawai atau IO Cawangan Multi Media (SKMM) akan panggil pemilik Facebook berkenaan ke Balai atau Pejabat SKMM terdekat untuk diambil keterangan.

Antara maklumat yang diperlukan ialah dimana lokasi, tarikh dan masa kejadian berlaku, siapa individu-individu terlibat, siapa saksi-saksi yang nampak kejadian.

Paling penting IO akan dapatkan maklumat siapa yang mengagihkan duit tersebut, untuk apa duit tersebut diagihkan dan siapa penerima-penerima duit tersebut.

Kalau sah duit tersebut diagihkan oleh calon atau mana-mana wakil calon kepada "Pengundi" dalam kawasan ditandingi calon, maklumat-maklumat akan disalur terus pada #SPR & #SPRM untuk diambik tindakan.



Sebelum tu melalui maklumat-maklumat yang didapati oleh IO melalui keterangan pemilik Facebook, ia akan dirujuk pada Akta Kesalahan Pilihanraya 1954.

Kalau maklumat mengesahkan agihan duit berkenaan melanggar Akta Kesalahan Pilihanraya 1954, barulah PDRM, SPR & SPRM ambik tindakan.

Korang geng UMNO geng PAS tak pernah kena ketuk pintu tengah malam buta sebelum ini mana korang tau SOP dalam Penguatkuasaan undang-undang.

Tapi takpe lah. Korang ada masa 1 penggal untuk belajar. Zaman korang dulu, korang guna undang-undang untuk pertahankan kuasa. Zaman PH, kami beri kuasa pada Penguatkuasa untuk melaksanakan undang-undang.

Bukan main tangkap semborono je. Paham..? - 14 Januari 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...