Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 16 Julai 2014

Khalid Samad Biadap Kata Sultan Selangor - Ini Jawapan Untuk Sultan Selangor.

Minta maaf untuk semua sultan2 yang bakal terbabit dalam kisah di atas. Kita akan bercakap tentang sesuatu yang bermaksud FAKTA. Hanya FAKTA dan tiada yang lain selain dari FAKTA semata2.

Sultan berkata ;


Menurut baginda, tindakan Khalid mempersoalkan kuasa MAIS itu seolah-olah menunjukkan sikap biadab dan penentangannya kepada kuasa baginda sebagai ketua agama Islam yang mendapat nasihat MAIS berkenaan agama Islam seperti mana termaktub dalam bawah undang-undang, laporan Utusan Online.

Baginda dilaporkan bertitah, ini bukan kali pertama Khalid (kanan) mempersoalkan isu berkaitan kuasa eksekutif MAIS serta Enakmen Pentadbiran Agama Islam Selangor yang dianggapnya lapuk.

"Keyataan Khalid itu ternyata menunjukkan beliau jahil tentang peranan MAIS yang diwujudkan oleh Undang-Undang Tubuh Kerajaan Selangor sebagai penasihat dan membantu beta dalam menjalankan kuasa beta sebagai ketua agama Islam di Selangor," baginda dilaporkan sebagai bertitah.


Sultan = ketua agama Islam. Sultan menegaskan dalam laporan di atas.

MAIS = membantu sultan dalam menjalankan tugas sultan sebagai ketua agama Islam di Selangor.

Baik.

Apa peranan MAIS dalam projek judi lumba kuda di Selangor? Apa peranan Sultan disini? Ini, babitkan AGAMA bukan?

Dan bagaimana pula dengan 

Ini ;


Atau, ini?


Bagaimana pula dengan yang ini ;



Apa peranan yang telah dimainkan oleh MAIS bagi memastikan sultan Selangor yang berperanan sebagai KETUA AGAMA ISLAM benar2 BERSIKAP dan BERKELAKUAN seperti mana atas nama JAWATAN?

Apa kata amek masa untuk tengok dulu perangai sendiri. Perangai anak2 sendiri. Perangai kaum keluarga sendiri lepas tue baru cakap pasal perangai orang. Kalau ketua agama Islam tidak berkelakuan sepertimana yang digariskan oleh ISLAM maka apakah dia layak memegang jawatan sebagai KETUA AGAMA ISLAM?

Ini bukan derhaka tau.

Orang ada akal. Kita bila dipandu maka sesiapa yang menipu, menyamar dan berlakon kita pasti kenal.

Oke?

Bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...