Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 19 Februari 2013

PDRM siasat Hacker yang kenakan Najib Razak.

Buang masa.

Daripada ko sibuk nak cari hacker tue baik ko cakap kat pemimpin bn..

Eh korang tak reti ke nak upgrade sekuriti dalam website kerajaan? Apsal makin lama makin teruk padahal kita semakin advanced? Upgrade la ikut perkembangan semasa. Pakar IT berlambak2. Setakat design web, petik jari je la cakap dorang. 

Setakat sekuriti tue pejam mata je la bagi dorang. Apsal ko tak nasihatkan pemimpin ko untuk buat kerja2 yang lebih berwawasan ? Kenapa perlu siasat hacker yang saja2 buat lawak manja dengan Najib? Rileks sudahhhhlahh..

KAH KAH KAH

First episode kat sini. Tak sangka plak kerajaan takes this thing seriously. Sampai babitkan PDRM. Dan yang paling aku rasa kelakar nak MAMPOS ialah alasan dorang.. korang baca kat bawah nanti oke. 

Alahaii.. tak boleh blah betul la dorang neh. Kadang2 dalam satu2 perkara kalau korang biarkan je korang tak rugi apa. Lagi ko layan lagi la ko kena kritik sebab suka sangat buat tindakan bebal dan melebih2 berimiginasi. Lue fikirlah sendiri.
Satu pasukan petugas khas polis ditubuh bagi menyiasat kejadian penggodaman sistem aplikasi dalam laman web Jabatan Penerangan, Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) semalam. Ia ditubuhkan di bawah Unit Siasatan Jenayah Siber dan Multimedia, Jabatan Siasatan Jenayah Komersil (JSJK), Bukit Aman.

PASUKAN KHAS?

KAH KAH KAH

Pengarah JSJK Datuk Syed Ismail Syed Azizan berkata meskipun insiden itu  yang pertama melibatkan sistem aplikasi berkenaan, tindakan dan siasatan terperinci akan dijalankan bagi memastikan ia tidak berulang.

"Kami akan siasat dan kenal pasti dalang kejadian ini dan seterusnya mengambil tindakan," katanya ketika dihubungi Bernama di Kuala Lumpur, hari ini.

Semalam, sistem aplikasi e-Akhbar dan e-Press milik jabatan itu digodam dengan penyiaran dua kenyataan bertajuk Memo Permohonan Rakyat Malaysia dan Perdana Menteri Secara Rasminya Meletak Jawatan.

Ketua Pengarah Penerangan Datuk Ibrahim Abdul Rahman membuat laporan polis berhubung pencerobohan kedua-dua sistem aplikasi itu.

Beliau mengesyaki ia dilakukan untuk mencetuskan suasana tidak menentu dalam negara dan sekali gus mencemarkan imej dan nama baik jabatan itu yang berfungsi sebagai media rasmi kerajaan.

- Bernama

Sekali pandang jek aku dah tahu dorang nak bergurau. Yang kerajaan neh fobia gila babi. Mewujudkan suasana tidak menentu? Oii jangan banyak tengok drama swasta oi.

KAH KAH KAH

KELAKAR NAK MAMPOS. PR, TOLONG NAIKKAN ELAUN AKU. RM3 RIBU TAK CUKUP. I NEED MORE. PLEASE.

KAH KAH KAH  

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...