Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 22 Mac 2012

Ada Hantu Undi Najib ka?


Ini kawasan Najib beb. Kalau korang tak percaya korang leh check sendiri. Klik sini ==> http://www.spr.gov.my/ dan masukkan no ic yang tertera kat atas neh. Aku takmo tuduh dia apa2. Kadangkala kita sendiri tidak sedar butiran kita digunakan untuk tujuan itu neh. Itu bukan perkara yang mustahil beb.

Sekarang neh aku ada gak terfikir mungkin kah dia sedang membuat permohonan menukar tempat mengundi? Kalau begitu memang nampak logik juga tapi yang tak logiknya untuk proses penukaran alamat  bagi mengubah kawasan untuk mengundi apakah akan mengambil masa yang sangat panjang sehingga memaksa kerani update di laman web? Sudah semestinya tidak bukan? 

Kalau nak tukar kawasan mengundi kena rujuk ic kan? Kalau alamat dalam ic bertukar itu bererti automatik arh kawasan untuk mengundi juga bertukar, betul tak? So aku tak fikir prosuder neh akan melibatkan kemaskini dalam laman web spr. Apatah lagi spr masih menggunakan sistem lama untuk kemaskini daftar pemilih mereka. Langsung tak reti nak mengadaptasikan kecanggihan teknologi zaman sekarang. Lebih kurang gitulah aku nak sampaikan.

Jadi mohon kepada pihak2 yang berkenaan, ulas sikit kenapa boleh jadi macam neh. Aku nak pastikan individu di atas neh tidak disalahgunakan untuk memenangkan seseorang yang bertanding di kawasan pekan tue. Pepaham sudey. 

kah kah kah

Ameno : Aikk.. najib kan piem.. takan lah guna hantoo.. kan?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...