Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 23 Mac 2012

Kenyataan GILA dari Ustazah Mashitah!


Jangan jadi GILA boleh tak?

Aku sampai sekarang sukar nak mempercayai ustaz mashitah neh berubah 360% sejak terlibat dalam politik umno. Sukar. Susah. Mustahil. Sebab dulu dia bukan macam neh. Aku cukup suka dengar ceramah2 dia time sekolah dulu. Bila dah selalu dengar ceramah2 dia dan sering mengikuti program2 dia kat tv, kita akan jadi sayang pada penceramah tersebut, lazim. 

Jadi bila kita dah rasa sayang pada dia, kalau tiba2 dia melakukan hal yang salah kita akan rasa heyy apa dah jadi pada dia? Apakah dia boleh berubah kembali? Apakah ada ruang untuk dia pulang ke pangkal jalan? Ataupun kita hanya perlu caci maki dia?

Clueless. Dia semakin jauh dan jauh. Dan itupun kerana sifat politik dia telah berjaya mengatasi akal agama dia. Ustazah Mashitah neh bukan orang yang biasa2. Dia orang yang cukup pandai agama. Mahir bab hukum. Antara ustazah yang mempunyai kecantikan dan kepandaian dan itupun seiringan. Tetapi once dia menjebakkan diri dalam politik umno, dia bukan seperti dulu.

Sesuatu yang sangat menyedihkan sebenarnya. Dia telah menghancurkan ahti dan pengikut2 setia dia. Dia telah pergi terlalu dalam sehingga tidak tahu membezakan apa yang salah dan betul. Dia telah hanyut di bawa arus politik. Jika tidak masakan mungkin statement seperti kat atas neh boleh terkeluar?

Statement fitnah dia terhadap pas telah dipadam tanpa membuat kenyataan maaf, dan kini dia buat satu lagi statement yang jelas tidak mencerminkan hal sebenar. Najib? Moderate? Contohi Rasullulah SAW? Harussani pun gelak aku rasa. Tapi tak dinafikan dia mungkin gelak dalam ahti sebab kalau gelak terang2 kang kena buat statement penafian pula. Bai.

Sumber gambar : sahabat fb.

Ameno : Sipi sipi moderate ala Nabi saw pun takde.. usah kata contohi..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...