Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 21 Mac 2012

Kenyataan paling bangang Awang Adek.

Ya Allah Ya Tuhanku.. 

Engkau jauhkanlah aku dan penduduk malaysia dari menteri yang TIDAK cerdik.. amin..

Korang nak tahu kenapa aku berdoa macam tue? Sebabnya ada kat bawah neh ;


Had paras hutang : 55% daripada KDNK.

Paras hutang terkini : 53% daripada KDNK

Jawapan Awang Adek berkenaan isu tersebut : "Ia tidak berada pada tahap yang kritikal pada masa ini. Had kita adalah 55 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK), kita kini cuma berada pada paras 53 peratus. Jadi tidak perlu bimbang tentang hal itu,"

Hahaha.. adoi lah adoii lahh.. betul ke dia neh menteri aku? Betul ke dia neh menteri kewangan? Lagi 2% jek nak dekati had dia cakap bukan kritikal? Tue sebenarnya dah boleh dikira sebagai nyawa2 ikan. 

Bukan tahap kritikal apa pula? Lagi 2% jek nak mendekati had yang dibenarkan. Takan nak tunggu betul2 55% baru di anggap kritikal? Kalau dah masuk ke angka 55% orang kata tue dah KO = tumbang = mampos terus. Kalau dah masuk ke angka 56 dan ke atas memang berpontesi bankrupt leh jawabnya. Takan tak reti2 nak faham lagi?

Sebelum 55%, daripada 50% - 53% sepatutnya di anggap tahap kritikal.

54% = tahap nazak.

40 - 49% = membimbangkan.

Inilah pemahaman aku. Walaupun aku tak belajar ekonomi tapi aku fikir penganalisis mesti membuat analisis seperti neh. Sebab tue aku cakap, amatlah berbahaya jika bien diteruskan memerintah negara neh. Siyes. Kita semua kini berada dalam situasi yang sangat2 berbahaya geng. Tak takut ke?

Ameno : Sapa lah lantik dia jadi menteri..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...