Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 18 Mac 2012

Terengganu batal pinjaman 6 pelajar sertai demo Bersih, Auku

Okey.

Tindakan neh kejam dan bermotifkan politik. Awat jahat sangat ahmad said neh? Benda dah lepas, itu satu hal dan benda pun bukan nya membabitkan penentangan terhadap kerajaan bien just mahukan spr bersikap adil dengan memahami tuntutan 8 perkara, pun nak hukum pelajar gak ka? 

Dah lupa ka titah agong dulu? Bengong. Menyusahkan rakyat jek yang korang pandai. Sikit2 guna teknik ugut. Ingat zaman ugut mengugut laku ka sekarang neh? Kelaut lah weh.

Baca bawah neh beb. Korang perhatikan ayat mb ganu yang aku boldkan ;

Kerajaan Negeri membatalkan serta-merta penajaan pendidikan di bawah Yayasan Terengganu (YT) kepada enam pelajar lelaki setelah didapati bersalah terlibat dalam demostrasi di Mesir baru-baru ini.
Keenam-enam pelajar yang sedang menuntut di beberapa universiti di Mesir itu didapati bersalah kerana terlibat dalam demostrasi, rentetan usaha untuk mendesak pemansuhan Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) dan Bersih 2.0 yang menimbulkan kontroversi di dalam negara.
Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said berkata, keputusan untuk menarik balik tajaan ke atas pelajar berkenaan diteliti selepas mengambil kira kesahihan penglibatan mereka yang secara jelas telah melanggar peraturan.
“Kita hantar mereka (pelajar) ke Mesir untuk menuntut ilmu tetapi apa yang mereka lakukan adalah pergi berdemostrasi, berpolitik dan situasi ini tidak seharusnya berlaku.
“Malah, daripada surat rayuan yang dihantar kepada kita (Kerajaan Negeri) jelas jawapan yang mereka berikan tidak meyakinkan kerana kita telah kenal pasti melalui blog-blog dan Internet jelas muka mereka yang terpampang dengan memakai baju bersih dan membawa bendera Terengganu,” katanya. -sh-

Dia cakap pasal berpolitik kan? Ehh tak silap aku lah kan dan terbukti banyak kali juga pelajar2 pro bien elok je berpolitik dalam negara luar negara dalam kelas luar kelas dan sebagainya. Dan aku pernah dedahkan beberapa bukti email dan docs bila ada some1 yang hack email pembodek2 bien di mesir memberikan bukti printscreen betapa POLITIKnya guru2 yang pro bien kat sana. Dasat siot. 

Yang tue ada meh dikenakan tindakan? Guru dan student beb. Berpolitik pro bien walhal belajar guna wang pembayar cukai, bukan wang yang dibayar oleh menteri2 bien pun. Takde pun ko amek tindakan. Ada pernah ka? Tak pernah kan?

Beginilah nasib student, dianiayai weh. Ingat weh, apa yang bien dah buat kat rakyat malaysia neh. 6 orang menjadi mangsa kekejaman politik bien. Dan sebelum2 neh ramai telah menjadi mangsa mereka.

Mereka tak sedar orang dah benci depa tapi mereka dok paksa2 kita terima cara depa tadbir negara neh weh. Tangan yang mengundi bien pada pru - 13 akan datang ialah tangan yang menghalalkan kekejaman ke atas sahabat2 kita yang teraniaya angkara bien. Ingat tue. Bersedia kah anda menjadi rakan subahat bien di akhirat kelak? Lue fikirlah sendiri.

Ameno : Jahat gile.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...