Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 25 Januari 2012

Wartawan Aussie defend artikel mengenai shopping mewah Rosmah Mansur.

Kes neh makin besar. Sekali orang boleh anggap tersilap dan lupakan ia. Tapi kalau dua kali? Tiga kali? Empat kali? Harus di ingat artikel yang membabitkan rosmah dan najib yang ditarikbalik oleh paper dan kemudianya tersiar laporan mohon maaf, bukan hanya sekali. Ia lebih dari sekali dan rakyat malaysia tidak pernah menganggap bahawa ia adalah kebetulan nya semata2.

Lihat bawah neh ;

Penulis artikel mempunyai bukti konkrit. Dipercayai bahawa dia menulis berdasarkan bukti. Bukan cakap kosong or guna air liur. Dia tidak akan melakukan apa2 terhadap artikel yang telah diterbitkan sebab ini ialah hak dia menyampaikan apa yang dia tahu dan lihat.

Aku tidak tahu pandangan rakyat malaysia keseluruhannnya dalam kes neh tetapi pandangan aku ialah aku berada di pihak penulis artikel neh. Sebagaimana yang pernah aku jelaskan dulu. Ini seme adalah soal persepsi semata2. 

Jika rosmah mahu di anggap bersederhana, dia haruslah mengamalkan gaya hidup yang benar2 serdahana. Bila dia sendiri mengamalkan gaya hidup yang bukan serdahana bagaimana kita nak memandang dan menganggap bahawa dia mengamalkan gaya hidup yang serdahana?

Jika rosmah tidak menggunakan wang rakyat, dia tiada alasan untuk untuk menafikan laporan neh. Kita kena faham dan kaji apa alasan dan punca yang menyebabkan rosmah menafikan hal neh. 

Adakah dia menafikan hal neh kerana hal neh ialah hal yang tidak benar? Adakah dia menafikan hal neh kerana dia tidak mahu rakyat berkecil ahti dengan kehidupan dia yang kaya raya? Ataupun, adakah dia menafikan hal neh kerana duit rakyat menjadi pertikaian disini? 

Apa pun alasan yang rosmah mansur bakal bagi pada rakyat bukan isu. Yang penting setiap alasan harus disandarkan dengan bukti. Ada bukti, kita akan terima dan hujahkan. Tetapi jika nafi dan nafi dan nafi guna air liur, maaflah mem, even aku peminat ko neh pun memilih untuk tidak percaya. Bai.

Ameno : Ghocimal.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...