Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 29 Jun 2019

Kulasegaran, Ramasamy Dan WaythaMoorty Berperanan Buat Rakyat Benci Pada Pakatan Harapan..

Gino Marvela | Dah lama kami perhatikan individu seperti Kula, Rama & Wayta. Setiap kali kerajaan buat penyusunan, puak-puak nih kerap berikan lontaran idea yang boleh di katakan tidak seberapa nak bijak.
 

 
Dan setiap kali isu ambil pekerja asing si Kula ini buat, pasti dilihat ada syarikat yang duduk di sebelahnya. Umpamanya dalam 2-3 bulan lepaih, orang yang sama cuba beri idea kepada kerajaan ambil pekerja tambahan dari Bangladesh & India. Rupanya sebelahnya ada syarikat yang buat business gunting rambut. Lebih malang, syarikat itu sendiri beritahu perniagaannya merosot kerana tak cukup kakitangan?

Rugi atuk dia... sebenarnya mencari peluang besarkan rangkaian dengan buka lebih banyak projek rangkaian kedai gunting rambut. Yang duduk ataih meja ramai-ramai siap dipanggil PC itulah player dia.

Soalan GM, apakah berlaku "conflict of interest" dengan apa yang si Kula itu umumkan terkait kepada perniagaan & kroni di belakangnya?

Ini PH, bukan zaman BN! GM tidak bersetuju Malaysia tambahkan beban dengan angkut warga Afrika pula.

Yang seharusnya berlaku ialah saudara Kula perlu syorkan agar pendatang warga asing yang berpermit & haram ada di negara kita ini di buat pemutihan & jika perlu kemahiran atau keperluan sektor pekerjaan, mereka warga pendatang haram ini guna semula.

Bukannya lepaskan tanggungjawab dari kerja lebih dengan angkut warga Afrika ini sebagai senang kerja. Dah dapat jawatan tu buatlah kerja dengan baik. Bukan buat kerja untuk agensi yang berdiri di belakangnya. Ni bukan zaman Zahid Hamidi dan tekniknya.

Kalian warga India Malaysia ini di ambil oleh pentadbiran PH buat kerja sebagai membuktikan PH mengangkat martabat bagi mewakili setiap kaum yang ada. Melayu, Cina, India & Bumiputera yang lain ada dalam pentadbiran.

Jika tidak mampu si Kula, Rama & Wayta ni buat kerja...sila STEP DOWN!

Usah buat kerja hanya untuk mudahkan diri ja, hat yang warga PATI ini dibiarkan datang kesan ekonomi & kemasyarakatan. 


Kerajaan Malaysia perlu menolak cadangan ambil pekerja Afrika ini. Afrika pula tidak sesuai bekerja di ladang hanya dek kerna mereka berkulit hitam di negara mereka yg panas. Jika mereka mampu ke ladang, ekonomi mereka di Afrika sana sudah tentu meningkat. Ini saja pun buleh kita nampak sebagai indikator mudah apakah perlu atau tidak. - 29 Jun 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...