Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 26 Jun 2019

Kerana Azmin, Khairuddin Dan Ummi Hafilda Berbalas Kata-Kata Kesat Dan Maki Hamun..

SOSMED | Tindakan Ummi Hafilda Ali, adik kandung kepada Menteri Ekonomi, Azmin Ali yang berterusan mengkritik menteri itu sebagai 'bermain jubo' mengundang reaksi balas dari Datuk Khairuddin Abu Hassan.

Menurut Khairuddin, Ummi tak sepatutnya memanjangkan permusuhannya dengan Azmin Ali kerana itu tidak melambangkan ajaran Islam yang tulen. Apatah lagi Ummi juga bukanlah suci dan bersih sepertimana yang digambarkan.

Khairuddin turut menempelak Ummi sebagai sengaja mencari publisiti murahan bagi kekal relevan di persada politik tempatan.

Untuk rekod, sejak video skandal seks yang membabitkan Azmin dan Haziq didedahkan, Ummi berterusan mengkritik abangnya itu sebagai peliwat. Malahan mendakwa pernah membawa abangnya ke hospital bagi menerima rawatan kerana diliwat.

Meskipun tuduhan Ummi itu mendapat serangan balas dan dikritik penyokong PH dan Azmin Ali, Ummi tetap mempertahankan dakwaannya dan melakukan tuduhan bertubi-tubi tanpa henti.

Berikut teguran tersebut;

KHAIRUDDIN ABU HASSAN | UMMI HAFILDA ALI INGAT DIA ITU SUCI DAN BERSIH SANGAT?! CERMINKAN DIRINYA TERLEBIH DAHULU!!

Apa ummi hafilda ali ingat dia itu terlalu suci, bersih dan warak sangat?! Permusuhan dia secara berpanjangan dengan abang kandung sendiri sudah melambangkan dia sendiri tak ikuti ajaran agama islam secara tulen berteraskan kepada al-quran serta as-sunnah!!

Saya hormati saudara azwan ali yang sekurang-kurangnya sedar dan insaf memohon maaf dengan darah daging sendiri dan tak mahu bermusuh secara berpanjangan dengan dato seri azmin ali!!

Saya tak faham manusia jenis apa ummi hafilda ini yang tekad bermusuh secara begitu berpanjangan dengan abang sendiri!!

21 tahun yang lepas saya pun pernah bermusuh dengan dato seri azmin ali tetapi sebagai seorang mukmin akhirnya kita kena insaf dan berbalik kepada ajaran agama islam!! Kita berpegang erat pada ajaran agama islam yang melarang permusuhan secara berpanjangan!!

Kami bermaaf-maafan secara bersama di atas segala kelemahan di masa lampau dan terus ‘buang yang keruh ambil yang jernih!!’

Walaupun dato seri azmin ali pada waktu itu seorang berjawatan menteri besar; beliau amat berjiwa besar!!

Sesungguhnya, dato seri azmin ali senantiasa menghulur tangannya kepada sesiapapun yang ikhlas ingin bermaafan dengan beliau.

Itulah keperibadian dato seri azmin ali yang senantiasa pandang kehadapan secara berjiwa besar!!

Tiada alasan langsung khususnya buat ummi hafilda untuk hendak bermusuh secara berpanjangan mahupun berlarutan dengan abang dia sendiri!!

Tambahan pula permusuhan itu di antara dan sesama darah daging sendiri!!

Ummi hafilda harus cerminkan mukanya terlebih dahulu!! Gunalah cermin yang sebesar mungkin bagi melihat sendiri wajahnya itu!! Apakah dia itu terlalu sempurna?!

Namun, kita tak perlu risau serta gusar kerana semua orang tahu keperibadian ummi hafilda yang senantiasa mahu mencari publisiti murahan saja!!

Dia hanya mahu terus relevan dalam berita-berita mutakhir di tanahair kita semata-mata!! Bagi saya ummi hafilda ini hanyalah seorang ‘attention seeker’ yang tiada kredibiliti!!

Seandainya ummi hafilda sendiri tak boleh nak taat pada ajaran agama islam yang melarang permusuhan khususnya dengan darah daging sendiri secara berlarutan puluhan tahun; saya ingin sarankan kepada beliau agar kunci mulut dan duduk diam-diam cukuplah!!

Sudah sampai masanya ummi hafilda muhasabah diri dan saya pun amat mengenali keperibadian beliau!!
Bagaimanapun teguran itu tidak mendapat reaksi yang baik dari Ummi. Disebabkan geram, Ummi akhirnya mendakwa telah mendedahkan beberapa rahsia hidup Datuk Khairuddin.

Berikut kenyataan penuh Ummi Hafilda Ali;

UMMI HAFILDA ALI | Bila bapok tua bercakap ini lah level nya.. bapak segala barua dan penjilat.. puii.... apa kau kata aku attention seeker tiada kredibiliti.. itu balik pada kau..dalam kes melawan anwar ibrahim tahun 97/98.. kau sapa bangsat. Takde kena mengena tapi terhegeh hegeh kau ikut aku adik beradik gi court semata mata nak tumpang publisiti.. aku tak perlu cari publisiti murahan lah..sebab tun m sendiri mintak aku jadi saksi utama dalam kes salahlaku anwar kerana sayalah penulis surat keramat salahlaku tpm setebal 22 muka surat.. kau sapa bangsat.. nama pun takde dalam senarai sapina.. kecuali 2 kakak aku.. azwan dan myself yang perlu hadir di mahkamah selama 100 hari.. kau sapa bangsat masa tu sepak kertas kan dok tipu sana sana.. berapa banyak tauke tauke cina yang kau tipu dok jual nama tun n nama pak lah al konon pak lah sedara kau.. anwar sedara kau.. macam macam kau punya gebang..

Dato KK Presiden Brand Laurette Malaysia sampai mengadu pada aku yang kau tipu dia punya banyak sampai tergadai rumah maknya.


Itu. Belum lagi cita kau tipu hamizura osman 100k siap bagi cek tendang yang akaun bank pun dah tutup lama sampai zura buat lapuran polis baru kau kelam kabut call dia dan janji bayar sikit sikit.. itu belum lagi cita dato sam korporat kau tipu kata kau rapat ngan tun m n kalau nak jadi calun kau boleh dapat kan.. dan mintak dato tabur duit kat kau. Siap merayu mintak kereta bagai..by end of the day bila nama dato tak tersenarai dalam pencalunan.. dato call aku cita segalanya.. banyak lagi kes yang keji lah kau buat belakang tabir setan.. aku tak dedah kan.. tapi kau dah melampau nak aibkan aku tanpa alasan kukuh.. maka aku pun ada hak nak bagi tau seluruh msia sapa kau.. heran org senajis kau ni dr m still nak berurusan.. itu belum lagi kes kes skandal kau dengan artis tu sampai bini kau bergaduh dengan dia kan openly baru baru ni.. Itu belum lagi dato kk cerita tolong supply kat kau segala yang meloya kan aku dengar kat lorong bukit bintang.. dato kk ada menyimpan gambar gambar tu dan tunjuk pada aku.. kau cita apa setan.


Tak payah lah tup tup semata mata nak jadi barua jemin dan penjilat.. nak serang aku pulak.. antara aku dan azmin itu hak aku. Dia abang aku yang dah banyak buat arwah mak tom menderita dan seksa.. kau tau apa bapok.. kau yang perlu shut up.. sah sah video tu pakar forensik australia kata sahih. Biar lah haziq seret jemin jubo ke mahkamah.. kalau nanti jemin kalah dalam kesnya dengan haziq.. mana kau nak letak muka hodoh kau yang pecah pintu tu..

Ini bukan soal gaduh adik beradik lagi. Ini soal halatuju negara yang amat kritikal.. kepada sapa negara ini harus di serah kan.. BALA LAH PADA UMMAH DAN SELURUH NEGARA KIRANYA KITA MENGHALALKAN CARA MENBENARKAN ORANG MAIN BELAKANG JADI PM.. gila weii.. tak sanggup..walaupun melibatkan darah daging..


NABI NOH PUN SANGGUP LIHAT ANAKNYA MATI KARAM DI DEPAN MATANYA SENDIRI KERANA KEMUNGKARAN..YANG MENJADI SEJARAH DAN IKTIBAR BERABAD LAMA NYA.. tak kan kepada 2 peliwat tegar ni.. Azmin dari seawal 24 tahun bila ditibai anwar.. kau pun tau kan.. dulu kau pun hentam dia kan.. tup tup bila dia jadi mb selangor..k au terhegeh hegeh lak gi jilat dia apa hal.. so sapa yang tiada kredibiliti.. sapa yang sampah.. sapa yang opportunist.. aku tetap konsisten dari 20 tahun lepas bahawa 2 ekor ni.. azmin dan anwar tetap tak layak untuk menjadi pemimpin apatah lagi untuk menerajui negara ni.

Kalau dorang bukan pemimpin aku pun tak kisah lah lantak lah dosa kamu tu kamu berjawab lah dgn allah...termasuk kau bapok tua.. ada aku kisah selama ni.. sebab kau bukan pemimpin..tak layak apa pun.. kecuali menjadi pengampu..pengipas dan barua dan suka menempek pada perjuangan orang lain.. kau lupa ke kau terhegeh hegeh ucap tahniah kat aku di pwtc kata ummi u are truely fighter.. dan u have done a lot for the nation dan the country.. kau lupa ke barua .. tiba tiba hari ni pulak kau beralih arah serang aku apa hal.. just because jemin menteri ekonomi ..kot kot dapat lah serpihan menyakau nanti..


kau lupa ke setan terhegeh hegeh kau mintak no azmin pada aku lepas dia jadi mb selangor dan kau sendiri ngaku nak mintak duit dan projek.. kau lupa ke.. selama ni ada ke aku dedah kan kat orang..babii.. orang tak kacau kau.. kau patut bersyukur .. sebab kau terlalu najis dan keji walaupun dah tua nak mampus.. 57 tahun dah kau ni.. persiapan masuk kubur... sibuk pulak dia mengaibkan kita tak tentu pasal.. hal aku dan azmin kau tak payah campur lah.. biar takdir allah dan mahkamah menentukan nanti.. patut masing masing dah tua. Buat lah yang lebih baik dari sebelum nya. Buang lah segala kekejian akhlak n sifat kalau ada sebelum nya..ingat lah mati..ini tidak dah 55 still menjubo lagi ke. 

Dengan pangkat anak pulak tu.. Haziq baru 26.. puiii.. patut sebagai abang dia tunjuk kan contoh teladan yang baik pada adik adik ini tidak memalu kan keluarga berpuluh tahun dari kes jual bini.. lacur kan diri.. derhaka dan buang mak macam sampah selama 6 tahun rompak ratusan juta harta negara sampai tak pasal pasal timbalan gabenor dato murad terpaksa merengkok 7 tahun dalam penjara kerana ikut arahan anwar transfer kan 3 billion kepada 20 master account dan salah seorg penerimanya syamsidar taharin 200 juta.. kau lupa ke. Setan. Dulu kau maki kaw kaw bila jemin jatuh takde jawatan. Now bukan main pulak kau menjilat ya

Kau mengaku satu dunia konon kaulah penerbit buku 50 dalil puii.. dasar penipu putar alam.. itu buku terbitan arwah dato khalid jefri.. kau hanya jadi barua tolong jual.. sebab kau sepak kertas masa tu.. takde job kan.. bila arwah meninggal dengan bangganya kau mendabik dada mengaku kau lah penerbit buku 50 dalil.... KAU YANG PATUT CERMIN DIRI KAU.. SAMPAH.. - 26 Jun 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...