Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 4 April 2013

Taib Mahmud : SPRM Tidak Layak Dapat Kerjasama Dari Saya..

Semalam kat berita di tv. Saluran awani tak silap aku. Ada sesi interview dengan Taib Mahmud, KM Sarawak. Aku tak tengok dari awal. Tengok pun last2 minit. Ada satu statement tue aku rasa dia memang jenis berlagak.

Dia cakap dia akan pertimbangkan untuk saman dalam kes pendedahan global witness kerana mencemar reputasi dia. Yang tue takde la nampak berlagak.

Yang nampak berlagak bila dia ulas yang malaysiakini nak kena lagi kot. Kali neh kalau kalah memang dia suruh bayar. Takdela free2 lagi. Pelik gak. Yang dedah global witness kan? Yang dia nak saman blog dan portal tempatan? Logik ke?

Dan terkini dia mengulas isu SPRM yang akan lakukan siasatan berhubung isu pembalakkan di Sarawak.

Cuba korang baca ayat dia kat bawah neh sat ;

 Tan Sri Abdul Taib Mahmud mendakwa dirinya menjadi mangsa permainan nakal oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan menyatakan pendirian tidak akan bekerjasama dengan agensi tersebut dalam siasatan rasuah yang dipalitkan keatasnya.

Ketua Menteri Sarawak itu juga berkata tuduhan rasuah seperti yang didedahkan oleh Global Witness baru-baru ini tidak akan memberi impak kepada Sarawak.

“Mereka tidak layak mendapat kerjasama saya kerana agak nakal.“Mereka tidak jujur,” kata Taib yang ditemui di bangunan Umno, PWTC, hari ini.

Uit..

Tidak layak?

SPRM hanya jalankan tugas jek. Dorang terima laporan. Jadi dorang siasat according to the report la. Bukan simply interfere your privacy ke life ke apa ke. As KM = still duduk dalam kerajaan and mocking agensi kerajaan, logik ke?

Sepatutnya Taib Mahmud kena beri kerjasama sebab kalau tak bersalah SPRM akan jadi bukti ataupun source kukuh kepada KM untuk denies all the allegation. International or within national. Taib boleh bersihkan diri dia melalui SPRM.. Meskipun kita ragu2 dengan ketelusan SPRM.

SPRM dah siasat saya. Saya bebas tanpa dakwaan. Saya tak bersalah. At least KM boleh gunakan SPRM untuk defense himself.

Melainkan.. melainkan ada sesuatu yang ingin di sorokkan.

Boleh jadi ada orang2 dalam bn memang nak singkirkan Taib menjelang pru. Sebab dah terlalu lama in power. Dan dah 'makan' macam2.

Jadi Taib detect benda neh. Tu yang dia taknak kerjasama dengan SPRM.

Boleh jadi beb. Pokoknya kalau Taib taknak kerjasama dengan SPRM dah membuktikan yang pendedahan itu memang ada kaitan dengan dia. Betul tak?

Kah Kah Kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...