Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 2 April 2013

Parlimen Confirm Bubar Bulan April - Sila Ambil Cuti..


Muhyiddin Yassin sendiri dah bagi hint hari tue. Dia cakap sebelum 28 april pasti akan berlaku pembubaran. SPR keluarkan statement tarikh asal pembubaran automatik ialah 30 april 2013.

Tak kisah la samada 28 april ataupun 30 april kedua2 jatuh dalam bulan april juga. Means dalam masa sebulan ini, pada bila2 masa parlimen akan dibubarkan..

Dan ini sebenarnya merupakan kelebihan kepada PR itu sendiri. Jika sebelum ini mereka seringkali ketinggalan dan kebelakangan dalam mengetahui tarikh pembubaran parlimen.. nampaknya kali ini tidak lagi. At least dorang dah tahu bulan pembubaran secara tepat. Maka kerja2 kempen boleh diatur dan disusun.. ini dah memudahkan aktiviti2 kempen korang juga.

Bersyukurlah.. Najib bersikap pengecut dan penakut.. tetapi kerana ini sikap Najib.. korang, PR dapat kelebihan. So tak payah la nak balon dia kaw2.. sikit2 sudah la. Kesian dia.

Hehe.

Secara tepatnya, esok dikatakan mesyuarat kabinet yang terakhir. Rabu. Maka samada selepas habis mesyuarat, parlimen akan dibubarkan.. ataupun sebelum 30 april 2013.

Kalau dibubarkan pada 29 april 2013, ini bermaksud PRU pada bulan Mei 2013.
Kalau dibubarkan pada minggu kedua/ketiga april.. PRU pada lewat bulan April ataupun awal bulan Mei 2013.

Oleh kerana itu korang yang akan balik mengundi, yang akan berkempen kaw2 untuk parti masing2, tak kira la PR ke BN ke apa ke, dah boleh siap2 merancang cuti korang.

Jangan sampai ada yang tak dapat balik mengundi disebabkan tak dapat cuti. Ini satu kerugian. Dan jangan pula sampai tak balik mengundi disebabkan faktor kewangan. Menabungla dari sekarang. Ikut nasihat Rosmah. Sesama kita saling tak berduit la neh, jadi pakat2 la berjimat geng. Sedaya yang boleh.

Ikut info yang aku dapat, jika bukan esok, maka minggu depan hari isnin akan diumumkan pembubaran parlimen. 

Tak mustahil juga dibuat pada hari khamis dan jumaat ini.

Tak kisah la bila parlimen akan dibubarkan dan bila hari mengundi akan ditentukan, pokoknya tugas korang senang je. Bersedia untuk memangkah PR, boleh tak? Harap2 jawapan dia boleh le.

Hehe..  

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...