Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 17 Mei 2011

PAS - UMNO Sokong SPR... - Betul ke berita neh?

Betul ke berita yang aku baru baca kat berita harian online neh? Nampak macam nak mengumpan aje. Ko jangan pas. Jangan buat aku rasa bengang plak. Memang benar ada logicnya juga kenapa spr berbuat demikian. Tapi pas tak patut sokong. Sebab peraturan neh tak bagus untuk dikuatkuasa. SPR hanya mahu menyekat penggunaan telefon bimbit dikalangan parti pembangkang. Bukan nya semua. Memang mereka tak sebut mereka cuma nak pantau pergerakan maklumat pembangkang. Tetapi itulah yang mereka maksudkan. Apa ke bengap sangat pas sampai tak boleh nampak permainan bodoh dorang neh?



Namun aku tend untuk tidak percaya laporan berita harian neh. Aku perlu percaya juga kepada kepimpinan pas. Boleh jadi benda neh telah dimanipulasikan. Mana mungkin pas sebengap neh. Sebengap menyokong saranan spr yang juga dilihat bengap oleh aku. Lebih bengap bila spr menegaskan seolah2 hanya parti pembangkang je sebar keluar maklumat apa yang berlaku di kawasan pengundian. Padahal semua orang berbuat demikian.

Bukan aku nak defend PR sangat. Jangan salah faham. Aku cuma nak cakap semua pihak pun berbuat demikian. Tiada yang siapa yang lebih banyak. Semua sama banyak. Sama2 suka sebar apa yang berlaku di kawasan pengundian tak kiralah PR ataupun BN. Dan memang benar bukan semua maklumat dorang tue sahih. So mana boleh cakap "terutamanya pembangkang" pula disitu?

Apa yang terutamanya pula? Sedangkan pencacai bn punya berita adalah 99.9% tak sahih. Pemimpin pr tergolek lah semasa pengiraan undi. Pemimpin pr kena ludah lah. Pemimpin pr kena booo lah. Itu maklumat sahih ka? Tak juga. Tapi pembangkang pula dikeji segala bagai. Fack U SPR. Fack U forever. Fack U sebab menyerapkan maklumat tidak sahih pasal PR. Sebelum nak sekat maklumat tidak sahih dari orang lain, sila sekat dulu maklumat tidak sahih dari pihak engkau.

Ada engkau [spr] faham itu? Adakah engkau [spr] fahami kata2 aku? Jika maklumat ko sendiri bersimpang siur penuh dengan fitnah, usah ko menyemak dan menyibuk nak pantau penyebaran maklumat dari orang lain.

Dan satu lagi perkara yang aku nampak. Dan ini pandangan peribadi aku. Ya memang betul segala yang aku tulis kat sini dan sebelum2 neh adalah pandangan peribadi aku pun. So entahlah.. kenapa aku perlu jelaskan lagi?. Herm.. hahaha.. abaikan je lah.

Aku rasa berita neh bagai nak mewujudkan persepsi bahawa umno + pas = sokong satu benda, tapi mca + pkr tak sokong pula. Hujah chua soi lek = seseorang yang berbangsa cina + hujah = tian chua = seseorang yang berbangsa cina digunapakai dalam artikel neh. Urmm.. kenapa?Nak tunjuk cina bantah perkara yang melayu sokong? Heloo.. aku tak rasa pas sokong kau lah spr. Kalau sungguh pas sokong benda neh maka pas memang bengap. Hey kenapa aku duduk di parti yang bengap neh? Ce ulas sket?

Ameno : Meroyan gila talak = umno.

Share this

0 Comment to " PAS - UMNO Sokong SPR... - Betul ke berita neh? "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...