Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 16 Februari 2019

Pegawai Syed Saddiq Buat Provokasi Tunjuk Isyarat Lucah Kata Papa Gomo, Saksi Nafi Menteri Ikut Laluan BN.

LAPORAN | Muhammad Azri Wan Deris ataupun lebih dikenali sebagai Papa Gomo menafikan dakwaan Syed Saddiq kononnya beliau mencekak dan mengugut menteri itu ketika Syed Saddiq menuju ke kenderaannya bersama para pengawainya di pusat penamaan calon Dun Semenyih hari ini.



Kenyataan itu adalah reaksi balas kepada laporan polis yang dibuat oleh Menteri Belia Dan Sukan itu petang tadi selepas diserbu oleh sekumpulan penyokong BN lalu dilemparkan dengan kata-kata kesat seperti, babi, anjing, bangsat, hancing, dan kencing.


"Saya tak cekak dengan aksi ganas pun tadi YB Syed Saddiq Syed Abdul Rahman tu Boss. Saya peluk dia dengan lembut untuk selamatkan dia dari kekecohan. Walau YB Menteri lolipop tu sengaja cetus provokasi Saya mesti bertanggungjawap elakkan pekara tak elok berlaku.

Tak sangka YB Menteri menipu macam tu sekali. Siap kata Saya ugut dia pulak. Saya just cakap “Kau ni bodoh lah bro”. Takan cakap Bodoh kira ugutan?

Patut tadi alang alang dah peluk dia Saya cium je terus. Senang dia boleh buat report Saya goda dia 😆

Politik hari ini mesti jujur, so Aku sentiasa jujur dalam hidup ni. Tak reti nak cakap bohong kerana lambat laun orang akan tahu juga.

Kalau ganas pada YB Menteri tadi kenapa Polis tak terus tangkap dan tahan Aku masa tu juga? 🤨,"
katanya dalam kenyataan itu.


Papa Gomo juga mendakwa Syed Saddiq adalah seorang penipu dan pemfitnah.

"Laporan Polis oleh YB @syedsaddiq dah dijangka akan cari orang yang boleh dijadikan modal politik.

Biar pihak Polis siasat dan kita tengok sejauh mana dia punya pembohong ni. Dengan ganas mencekak leher ye 😆

Penipu penfitnah dah makin sebati dengan Syed Saddiq.


Allah SWT Maha mengethahui kebenarannya. InsyaAllah. 🤲🏼,"
katanya lagi.


Papa Gomo juga turut mendakwa provokasi sebenarnya ditimbulkan oleh pegawai yang mengiringi Syed Saddiq ketika itu.

"Cerita awalnya Syed Saddiq naik kereta dan kemudian turun dari kereta untuk provoks penyokong BN. Salah seorang pegawai nya buat isyarat FUCK dan itu yang membuatkan penyokong BN menjerit kepada Syed Saddiq.

Driver Syed Saddiq yang berada dalam kereta rekod video dan begitu juga pegawai nya untuk tujuan diviralkan kononya penyokong BN Samseng.

Hari ini rakyat masih nak percaya pemimpin Pakatan hancing? Percaya Syed Saddiq?

Aku peluk tadi kira ok lah tu, kalau Aku cium tadi? Cam mana? Haha.

Rakyat Malaysia tahu Syed Saddiq kaki penipu! #PRKSemenyih,"
jelasnya lagi.



Dalam perkembangan berkaitan, seorang saksi kejadian yang dikenali sebagai Hisham Sham memberitahu Syed Saddiq sebenarnya tidak menggunakan laluan di mana tempat berkumpulnya penyokong BN seperti yang didakwa oleh sesetengah netizens.



"Nak cerita sikitlah. Aku ada je kat kawasan yang dikata kawasan BN berkumpul tu. Tapi waktu Sadiq kena serang aku masih kat kawasan team PH lagi.


Laluan yang dia guna tu juga laluan yang semua penyokong parti yang bertanding guna untuk ke kem masing2. Kawasan yang tak boleh lalu dijalan utama yang direntangkan pita SPR.

Laluan Sadiq lalu tu la pagi tadi aku bergambar dengan beliau. Dia parking jauh dan masa dia sampai pagi tu tergesa-gesa sebab lewat. Diorang bertiga je tanpa pengiring pun. Part ni aku salute la menteri kot takde pengiring. Mat Sabu pun ikut jalan tu juga. Si kentang pun sama.

Jalan tu melalui dekat depan perumahan dan kedai. Sebelah laluan tu jalan utama yang ditutup. Seberang jalan utama yang ditutup tu la tempat penyokong dikumpulkan . PH paling last. PSM mula-mula baru BN. Masing-masing dijarakkan jauh lebih kurang 100 meter.

Jadi sesiapa yang ikut jalan tu akan jumpa PSM dulu kemudian BN dan last PH. Bila habis penamaan calon, yang nak balik akan jumpa PH kemudian BN dan PSM. Jalan besar/Utama ditutup. Jadi serangan yang berlaku tu dilaluan orang ramai bukan dikawasan BN pun. Diorang yang keluar dari kem menyeberang jalan utama yang ditutup dan masuk ke laluan orang ramai semata-mata nak menjadi zombi kampung pisang.

Sekian laporan tertunda,"
katanya seperti dipetik menerusi Facebook. - 16 Februari 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...