Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 5 September 2014

Mahkahmah Sahkan TBH Tidak Mati Bunuh Diri.


Bukan bunuh diri. Kalau bukan bunuh diri maka apa?

Ini apa yang mereka sebut ;

Hakim Mah memutuskan bahawa kematian Teoh adalah kematian dalam tahanan apabila dia ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.

Beliau memutuskan Teoh tidak sengaja jatuh dengan sendirinya dan dengan itu menolak bunuh diri sebagai punca kematian Teoh. -MKINI-

Maksudnya?

TBH terjatuh dari lokasi tersebut. Dia bukan nak bunuh diri. Hanya terjatuh dan mati. Kenapa dia boleh terjatuh dari situ?

Ketika kecoh kes mendiang TBH, Ronnie Liu antara yang disiasat oleh SPRM ketika itu. Dia buat wayang sakit kaki hapa depan media. Ingat tak? Agak annoying sebenarnya si Ronnie tue. Itu sebab dia tak tercalon sebagai wakil rakyat semula dalam PRU baru2 ini. Aku nak tulis pun susah sebab hanya berdasarkan hearsay jek neh. Tapi kalau korang nak tahu lanjut g la tanya geng2 DAP Selangor. Dorang pun meluat dengan Ronnie Liu tue. Bahkan ada yang mengata si Ronnie tue lepas tangan dalam isu TBH. Ronnie Liu terkait langsung dalam siasatan ke atas TBH yang dikatakan (dituduh) menggunakan cop dan nama Ronnie Liu dalam surat sokongan bagi mendapatkan projek. Bukan satu surat ye. Bersurat-surat tau. Cuma kat sini, SPRM petik satu kes sebagai rujukan sebab kes itu yang dilaporkan. Pelik juga. Macam mana cop si Ronnie Liu boleh ada kat TBH? 

Susulan dari kematian TBH, siasatan ke atas Ronnie Liu tergantung (ataupun ditutup). Aku tatau sangat apa yang jadi kat kes Ronnie Liu. Cuma kat sini Ronnie Liu dapat manfaat di atas kematian TBH. Orang tak perkatakan bab salahguna kuasa yang babitkan nama dia. Tapi orang dok sibuk perkatakan kes kematian TBH dan apa yang SPRM buat sehingga TBH boleh mati disitu. Bahkan tekanan yang dihadapi oleh SPRM bertambah parah apabila Ahmad Sarbani, juga salah seorang individu yang disiasat oleh SPRM, mati di bangunan SPRM sepertimana TBH.

Bagi aku. Kes neh memang fishy. Samada SPRM memang dibalik kematian TBH. Ataupun TBH tengah gabra akibat diugut oleh seseorang sehingga memaksa emosinya tidak stabil dan tanpa sengaja terjatuh dari bangunan tinggi. Aku tatau kebenarannya. Boleh jadi, dia nak lari dari seseorang.. entahla. Mendiang perlukan pembelaan. Tapi nampaknya takde apa2 yang boleh kita buat melainkan kita siasat semula kes neh dari awal. Iaitu bermula dari Ronnie liu. Sanggup ka?

Haha..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...