Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 14 Mei 2014

Menantu Presiden PAS Kata Nizar Jamaluddin 'VERY STUPID'.

VERY STUPID.

Siap highlightkan point kat mana dia rasa NIZAR JAMALUDDIN TUE VERY STUPID.

Lihat ;


Ini gara2 Nizar Jamaluddin meluahkan rasa mengenai krisis kepimpinan yang melibatkan parti Barisan Nasional di Terengganu baru2 ini.

Menurut Nizar ;

1. Dia meminta agar PAS ber-ahti2 dengan helah parti BARISAN NASIONAL.

2. Dia suarakan kebimbangan jika2 BN akan menghubungi PAS untuk menjalin kerjasama bagi memastikan BN kekal mentadbir di  Terengganu seterusnya membentuk kerajaan perpaduan.

3. Unity Government ataupun lebih dikenali sebagai UG pernah dirancang ketika BN kalah mendadak di Selangor pada tahun 2008. Ketika itu BN aka UMNO kehabisan iktihar sehingga sanggup memanggil PAS bagi membentuk satu pakatan iaitu kerjasama politik. Walaubagaimanapun PAS memilih untuk menolak tawaran tersebut dan kekal setia bersama DAP dan PKR. Namun, sejak itu beberapa pemimpin PAS diperlihatkan cenderung ke arah kerjasama DENGAN UMNO atas nama BANGSA dan AGAMA.

4. Itu sebab Nizar nyatakan bahawa dia bimbang jikalau Najib akan hubungi presiden PAS dan mereka akan bersama2 bergandingan untuk memerintah Terengganu. 

5. Untuk rekod, geng2 UG di Perak juga tak kurang kuatnya.

Hehe.

Dan, menantu kepada TGHH yang terbaca berita tersebut, screenshot dan katakan VERY STUPID. Statement yang kita tahu ditujukan kepada Nizar Jamaluddin.

Actually.

Jangan dimarahkan pada kedua2nya.

Satu bimbang bab penyatuan PAS-UMNO yang semakin bertiup kencang dengan isu hudud semenjak dua menjak neh.

Satu pula rasa geram sebab tak habis2 dituduh akan bersatu dengan UMNO.

Actually, kedua2 pihak dah menjadi mangsa keadaan. PAS dan PR sendiri buka pintu kepada ruang salah faham. Maka ada la orang amek kesempatan untuk melaga2kan sesama korang. Apa boleh buat. Inila politik tanahair.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...