Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 13 Mei 2014

Polis Terengganu Mula Beri Amaran Kat Rakyat - Hishammuddin Kesal Dengan Ahmad Said.


Dari tv3. Memang aku saja tengok. Mula2 aku nak laporkan ketidakpuasan ahti aku terhadap badan kepolisan negeri Terengganu dulu.

Polis sebut ;

1. Jangan sebarkan khabar angin.

2. PDRM dah tengok dan baca semua.

3. Hampir kebanyakkan yang tersebar di media baru tidak betul.

4. Ini boleh menimbulkan masalah ekonomi dan keselamatan. Perkara ini juga akan menganggu urusan harian masyarakat di Terengganu.

5. Kita akan ambil tindakan di bawah akta hasutan terhadap pihak2 tertentu.

Hak eneyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy...

Apahal pula POLIS sibuk nak masuk campur dalam urusan rakyat buat spekulasi berkaitan konflik di Terengganu? Apa yang aku nampak tak lain tak bukan. Aku rasakan PDRM sengaja digunakan oleh BN untuk menakut2kan rakyat agar jangan cakap apa2 dah di media sosial. Padahal ini hak rakyat nak desak sapa letak jawatan ke nak desak peralihan kuasa ke nak desak bubar dun ke nak desak jumpa sultan ke apa ke.

Apa yang orang dok sembangkan di media sosial ialah urusan sembang menyembang. Apa hak PDRM nak masuk campur dalam urusan privacy rakyat?

Nak menakut2kan orang no 1. Kadar jenayah tetap tinggi juga. Rasuah bersepah juga. Tiap2 hari ada kes bunuh, dadah dan penculikkan juga. Kes2 lama menimbun tak settle2 sampai sekarang. Lepas tue nak menyemak dalam urusan soksek2 rakyat pasal kisah2 politik. Apa benda la lue neh PDRM. Hal2 macam neh lue relax sudah la. Ia perkara biasa untuk rakyat over excited dalam mengulas dan memerhatikan perkembangan di Terengganu. Takan la dalam dok bercerita2 macam neh boleh menyebabkan orang saling bunuh berbunuhan? Tak faham betul la aku dengan POLIS neh. Siyes. Tak faham sungguh.

Over protected asal sahaja babitkan BN. Pada aku ini semacam nak melindungi kepentingan BN je. Mereka taknak rakyat bercerita secara terbuka di laman2 sosial bagi mengekang persepsi negatif terhadap BN juga ini sebagai tempoh bertenang untuk UMNO gunakan apa sahaja cara bagi memastikan mereka kekal mentadbir di Terengganu.

Bak kata Hishammudin tadi la. Mereka akan pastikan Terengganu kekal di tangan BN. Hishammudin juga mengakui bahawa ;

1. Ahmad Said dah sign surat perletakkan jawatan.

2. Dia dah bersetuju dan berjanji awal2.

3. Lepas tue tetiba dia khianat parti dengan umum keluar parti dan buat krisis.

4. Perkara itu sangat memalukan parti.

5. Dan Hishammuddin mengatakan apa sahaja cara akan diusahakan bagi memastikan BN memerintah Terengganu.

Ko dengar tue.

Fuhhh.. masak la PAS dan PR  bakal diperbodoh2kan oleh BN dengan alasan2 bangang dorang untuk menghalalkan pentadbiran dorang di Terengganu. Kat tv3 tadi siap prof mana tah buat ulasan bangang. Dan tv3 pun ikut bangang juga isytihar BN layak perintah Terengganu sebab SPEAKER pemberat kepada BN. Berkali2 dari siang sampai ke malam dok ulang tayang kisah BN masih layak tadbir Terengganu. Kat semua channel. 

KAH KAH KAH

Cuak siottt..

Dan last. Kemain lagi ada orang marah2 aku tak reti2 nak simpati ke Ahmad Said. Anak nak kahwin alih2 kena letak jawatan. Huk aloh. Ko ingat aku neh bebal sangat ke nak simpati ke Ahmad Said tue? Ahmad Said tue kaya nak mampos la. Korang tak tengok rumah dia kat tv3 tadi? BESAR NAK MAMPOS tue. Tahu berapa banyak kanopi dia pasang untuk kenduri kahwin anak dia? BANYAK GILE TUE. Tahu tak ada guard lagi kat rumah dia. Rumah ko ada guard? Rumah aku ada guard. Kucing je la. Guard makan tikus.

KAH KAH KAH

So sapa yang kena kesian kat sapa neh?

Orang2 kaya yang ada banyak duit tue korang nak kesiankan? Dia boleh buat kad baru pada bila2 masa la oi. Petik jari aje duit nak cop kad tue. Ini berlaku krisis kepimpinan di Terengganu. Lagi la boleh main petik2 jari aje. Ko ada? Aku ada? Kita haram ada oi. Nak beli rumah pun tercunggap2 nak kumpul duit. Lagi mao kesian kat pemimpin2 BN? Memang gila ah. Macam mana tak kena tipu bertahun2. Kesian kat orang jahat over2 sangat. Kat diri sendiri tak reti2 nak kesian pula.

Orang tue menyebabkan ramai guru2 yang sokong PR bertukar, kena pecat, kena surat amaran, kena pantau.

Ada Ahmad Said rasa kesian?

Sekat peruntukkan untuk kawasan yang tak undi BN. Rakyat teraniaya. Mana Ahmad Said punya kesian?

Orang kampung kena halau dari rumah. Tanah kena ambil alih. Pembangunan konon. Ada PEMIMPIN2 BN ko neh nak kesian? HARAM. Rakyat aje kena buli.

Sudah2 la tue. SETKAN LA MINDA KO TUE BETUL2.

Kejahatan dan kebaikan ada garisan pemisah yang sangat jelas. Dia punya jahat tak hilang selagi mana jahat dia lagi besar dari kebaikan yang dia buat. Setakat bagi roti free lepas tue nak cop dia robin hood tak payah la. ORANG BODOH je terpengaruh dengan benda2 bangang macam tue.

BTW, INI BN I DONT TRUST YOU KNOW.

KAH KAH KAH

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...