Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 13 Mei 2014

BN Terengganu Enggan Bubar DUN, Heret Sultan Dan Speaker Untuk Kekal Perintah !!!!


BONGOKNYA KAU WAHAI BN.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH 

Sekarang BN tengah kelam kabut. Sorang adun tengah menyorok. 3 yang lain isytihar keluar parti. Seorang adun pula taknak cakap apa2. Samada nak kekal ataupun keluar. Ini menjadikan kedudukan BN di Terengganu tergugat. Jika adun Hulu Besut yang menyorok tue isytihar keluar parti ko nak cakap speaker mewakili BN pun dah tak berguna dah. Memang bangang la kau kan.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Alasan BN yang tengah runsing fikirkan kedudukan mereka yang terumbang-ambing di Terengganu ;

1. Mereka mendapat mandat sultan. Hanya Sultan berkuasa bubar DUN (memang la. Itu sebab PR perlu jumpa sultan untuk mohon perkenan bubar dun atau rampas mandat dari BN. Namun aku harap PR rampas mandat dari BN. Tak payah bubar DUN. Nanti BN main tipu dalam PRU).

2. Sultan tak pernah keluar statement bahawa dia mahu kepimpinan sekarang dikekalkan pun. Cubaan BN mempergunakan sultan sebenarnya memperbodohkan diri dorang sendiri yang sedang ketakutan.

KAH KAH KAH

3. BN juga beri alasan bahawa SPEAKER lantikan dalam DUN mewakili BN. Maka BN masih kekal pemerintah yang SAH di Terengganu.

Golek2 aku dengar kenyataan dorang. BN ada 14 kerusi DUN. Speaker lantikan tue ada kerusi DUN ka? Kalau dia ada kerusi DUN sekalipun gabungan semua sekali masih lagi kiraannya 14. Celah mananya ia bertambah? BN BODOH NAK MAMPOS. Kelam kabut bagi hujah bangang untuk selamatkan diri.

KAH KAH KAH

4. Dan yang the latest neh. BN cakap. Kita perintah ikut mandat PRU ke 13 hari tue. Ini lagi LAWAK GILA BABI PUNYA ALASAN.

Masa di Perak hari tue, situasi yang sama juga PR hadapi. Namun PR tak pula diberikan ruang untuk perintah ikut mandat pada PRU ke 12 yang lalu? Kenapa? Kenapa BN tak gunakan alasan ini ketika krisis Perak? APSAL PULA PR kena bagi BN perintah di Terengganu ikut mandat yang diperolehi pada PRU ke 13 hari tue sedangkan mandat tersebut sudah tidak lagi VALID apabila 3 adun UMNO sudah isytihar keluar parti, sorang menyorok, sorang pula diamkan diri seribu bahasa?

Ce citer?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Kelam kabut la lue BN. Apa pun PR perlu terus main2kan BN. Jangan korang buat keputusan bubar DUN. Tiada keperluan pun. Hanya RAMPAS sahaja mandat itu dari BN. Meroyan la ko BN. Jika Terengganu jatuh di bawah PR moga2 PR mengembalikan semula keadilan pada guru2 yang kena pecat, penjawat2 awam yang kena pecat, ditukar, dianiaya hanya semata2 sokong dan undi PR pada PRU yang lepas. Lepas tue kembalikan keadilan untuk rakyat Terengganu. Jangan sesama sendiri berebut kuasa dan pangkat sudahla.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...