Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 13 Ogos 2013

Wajah Pemilik Resort Isu Surau Jadi Tokong.

Mula2 masa isu neh jadi kontroversi ramai maki cina. Pejuang islam suci murni pertahankan akidah di facebook. Tengok masjid. Subuh satu saf pun susah. Zuhur dan asar ada la harapan sikit2. Mahgrib dan isyak oke la juga.

Hehe.

Last2 yang beri keizinan tue melayu muslim. Pihak pengurusan pertahankan tindakan mereka. Kumpulan buddha tue siap minta maaf dan bersalaman dengan penduduk kampung selepas di serbu. Mereka tak ke situ untuk mencari gaduh. Pemilik resort pun tak sangka isu neh boleh jadi kontroversi.

Tapi tindakan maki hamun orang semacam tak kena kat situ. Aku belum lagi faham konsep pejuang islam suci murni neh. Perjuangkan islam dengan maki hamun satu kes. Then fitnah. Then lebih teruk jenguk2 muka dia takde kat surau dan masjid pun. Solat ke mana2 hala. Aurat tak jaga. Yang maksiat lekat kiri kanan. Tapi kemain kau pertahankan akidah bagai. Itupun dekat facebook je la.

Hehe.

Syukur. Tak pernah aku mengaku sebagai pejuang islam. Malu bhai.

Kah kah kah

Apa pun ada iktibar yang bagus dalam isu neh. Pertama kita patut muhasabah diri. Kita tak lekat di masjid dan surau. Tengok ada orang lain gunakan tempat kita untuk buat upacara dorang. Apa maksudnya tue?

Kedua. Jabatan penguatkuasaan yang cuai. Arah kiblat pun salah. Macam mana mereka boleh luluskan pelan pembinaan? Sebelum bina masjid atau surau perlu lalui protokol tertentu. Bukan macam bina rumah kat atas tanah sendiri. Ini surau. Aduhai.

Takpe lah. Benda dah jadi. Kita sesama muslim meh la sama2 amek cermin untuk cermin diri. Iktibar. Maki hamun ke apa pejuang bagai takde makna kalau solat subuh pun malas bangkit. Oke? Perjuangkan dulu yang neh.

Kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...