Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 14 Ogos 2013

Nik Aziz Kata Solat Raya Najib Tak Sah? - Pengguna Facebook Baca Ini Dulu.

Gila betul la. Tak sangka ada perisian macam neh. Individu yang mendedahkan perkara ini tidak mendedahkan nama aplikasi tersebut.. alasan dia, tidak mahu ia disalahgunakan..

Aku pun tatau sebenarnya. Tapi lepas terbaca satu artikel yang dikemaskini melalui tranungonline baru aku tahu. Aku tak sure sejauh mana kebenaran perkara ini tetapi aku rasa tak salah kita take note serba sedikit. Jika ia benda benar maka  tak rugi kita amek tahu dan berjaga2.

Antara contoh hasil kerja aplikasi tersebut. Lihat bawah ;


Ada orang ingat, eh buat facebook baru, letak gambar, untuk menyamar sebagai TGNA. Dan untuk ruangan komen pula, buat la id baru untuk menyamar sebagai tukang komen pula.

First, aku pun fikir macam tue.

Tapi siyes, benda neh tak seperti yang kita anggapkan. Apa yang berlaku sebenarnya?

Mereka menggunakan satu software. Software tue hampir berperanan seperti mana yang aku sebutkan di atas cuma mereka perlu skip proses buat account facebook fake. Sebaliknya mereka hanya perlu cilok gambar2 dalam account facebook dan menyamar seolah2 ia kemaskini dari kita dengan ada paparan masa lagi, like dan orang yang komen.


Antara hasil kerja software tersebut ;


Ah.

Orang takan caya LGE, TGHH, LKS dan ZH akan komen macam neh. Orang tahu jek ia sekadar gurau gurauan.. tapi kalau melibatkan orang biasa? Bagaimana?


Nampak tak permainan di situ? Hah.. untuk fahami prosesnya dengan lebih detail boleh baca sini. Apa pun semoga kita berjaga2la.. sesiapa saja boleh menjadi mangsanya.. tak terkecuali aku dan ko. Kini aku dah mula nampak apa benda yang Alan Tang alami..[rujuk sini] rasanya ia berkaitan rapat dengan software ini. Hati2 geng. Esok lusa kita mungkin menjadi mangsanya tak pasal2.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...