Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 12 Ogos 2013

Najib Ajak Anwar Bersatu Tubuh Kerajaan Perpaduan.

Dah kutuk dan hina orang tue macam2 dalam news dalam tv dalam Utusan hampir setiap hari tue tak masuk lagi dalam sesi ceramah tertutup mahupun terbuka last2 ajak bersatu.

Apa ke hel nya Najib?

Kah kah kah

Benda neh citer lama. Lepas pru hari tue. Orang2 dalam parti khususnya PKR tahu le. Itu pasal timbul isu Anwar jumpa Najib. Walhal tak jumpa pun. Just runding2 mulut bab hormati keputusan PRU jek. Tapi bagi yang memang tahu wujudnya ajakan untuk bersatu dari UMNO kepada PKR dorang amek kesempatan untuk perli2 PKR sebab dulu kan ada kes PAS dan UMNO  hampir bersatu tapi tak jadi. Itu yang sesetengah pihak dalam kedua2 parti itu tetiba menjadi pejuang islam yang tulen dan suci murni. Mempertahankan akidah la katakan.

Kah kah kah

Apa pun aku tak sure atas sebab apa DSAI buat pengakuan neh secara terbuka di media pada masa sekarang. Kalau nak di ikutkan dia tak pula bagitau secara terbuka di media sejurus menerima ajakan tersebut. Bahkan jawatan yang dia dapat pun bukan calang2 wooo. Aku memang puji tindakan DSAI tolak tawaran tersebut.

Bahkan aku rasa DSAI tak hesitate pun masa tolak. Mahu ke orang2 UMNO bersatu dengan PKR pun? Dan betul ke offer dari Najib tue ikhlas? Jangan2 gunakan taktik sama macam yang dorang buat pada PAS pada tahun 2008 sehingga mewujudkan perpecahan yang ketara dalam jemaah PAS disebabkan ahli2 mereka tak boleh terima langsung wujudnya perbincangan sulit oleh pemimpin2 PAS dan UMNO untuk bersatu.

Macam kena tikam belakang. Dengan TGNA yang berpuluh2 kali terpaksa yakinkan dan tegaskan jemaah PAS bahawa PAS dan UMNO tidak akan bersatu selagi mana UMNO tolak Islam.

Kalau la bukan TGNA aku ingat tekanan yang diterima oleh pemimpin2 tertentu mungkin lebih keras dan tegas lagi kot.

Apa pun itu citer lama. Penyatuan itu gagal. Bagus. Sujud syukur. Hehe. Bezanya dulu Paklah bongkar. So ramai la juga jemaah PAS paneh ahti. Yang sekarang neh DSAI buat pengakuan terbuka. Tak dan nak kenakan DSAI, Najib kena dulu.

Bayangkan saja kalau Mahathir yang baca berita neh? Mau tak remuk ahti dia si Najib sanggup ajak musuh no 1 dia bekerjasama setelah dia bersusah payah jatuhkan Pak Lah?

Dah tu ditawarkan macam2 pula tue. Ura2 mengatakan yang Najib sekarang nak bebaskan diri dari cengkaman Mahathir. Dia tidak mahu diperlihatkan sebagai PM boneka yang dikawal2 talinya. Mungkin ini salah satu strategi nya kot. Sambil tembak Dsai boleh pijak Mahathir sekali. Tapi dia lambat tekan picu sebab DSAI dah start tembak dulu. Habisla dia.

Kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...