Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 14 Ogos 2013

Nazri Aziz Di Persoalkan Lantik Anak Jadi Pegawai Khas.

Rujuk sini ;



Ini buktinya ==> http://www.motac.gov.my/en/staff-directory.html

Jika layak tiada orang persoalkan. Tapi still pelik juga sebab ia jawatan dalam kerajaan. Bukan jawatan dalam syarikat pemilikkan sendiri. Isu neh jadi kontroversi selepas warga maya di dedahkan dengan info yang Nazri Aziz telah melantik anak kandungnya sendiri untuk menjawat jawatan dalam kerajaan. Sudahnya jawatan kerajaan jadi macam jawatan untuk anak beranak, suku sakat kaum kerabat sendiri.

Bila sedara mara sendiri buat salah, kerja tak cekap, takde sapa nak pertikaikan sebab sedara sendiri. Itu pun ada maafnya lagi kalau dilantik berdasarkan merit dan kelayakkan yang terbukti. Tapi itupun akan ada yang persoalkan sebab ada pertalian kekeluargaan. Cuma tak la menjadi pertikaian sangat kalau seseorang tue benar2 memenuhi kelayakkan untuk menjawat jawatan tersebut.

So dalam kes Nazri Aziz neh, tak pula aku tahu samada anak dia benar2 layak atau tidak dalam jawatan yang dia pegang sekarang.

Tapi ingat la orang awam pasti akan memperkatakan perkara neh.. jika dia benar2 berkelayakan, mesti dah bekerja dengan orang lain, syarikat lain. Tidak la bekerja dengan bapa sendiri, itupun dalam kementerian yang sama pula, automatik orang akan persoalkan perkara tersebut.

Betul tak?

Lue fikirlah sendiri. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...