Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 30 Mei 2013

Menentang kerajaan dianggap penderhaka - Harussani


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Rajin mufti kita neh. Asyik keluarkan kenyataan jek dua tiga hari neh. Kenapa? Nak ampu dan bodek untuk kenaikan pangkat yang lebih tinggi ke apa? Baik g tolong Zambry settlekan krisis kepimpinan kat Perak tue. 

Perak sedang bergolak. Konon ada adun2 BN ugut nak lompat parti. Dan PAS Perak telah keluarkan satu kenyataan rasmi mengenai hal tersebut. Mereka tidak akan terima calon lompat. Kalau ko nak lompat itu ko punya pasal. Kalau ada maruah buat je pilihanraya semula. Yang neh aku setuju sangat. Jangan ingat ko boleh lompat dari BN ke PR lenggang kangkung. Takde sesiapa nak raikan korang, oke?

KAH KAH KAH

Mana-mana pihak yang cuba menentang kerajaan yang sah boleh dianggap sebagai penderhaka kepada negara.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, mereka yang tidak berpuas hati sepatutnya guna saluran betul iaitu mahkamah dan bukan melakukan demonstrasi di jalan raya.

“Sebarang usaha untuk menentang kerajaan yang sah, itu namanya penderhaka. Menentang secara aman pun dianggap sebagai penderhakaan kepada negara.

“Apatah lagi, jika ada yang mahu melakukannya dengan keganasan. Kalau tidak puas hati, failkan petisyen ke mahkamah. Mengapa mahu tunjuk perasaan?” katanya semalam.

Beliau berkata demikian ketika mengulas usaha sekumpulan NGO pro-pembangkang yang mahu mengadakan protes jalanan besar-besaran sekiranya pegawai kanan SPR tidak meletak jawatan. -SH-

Menentang dengan aman pun menderhaka. Berdemo pun menderhaka. Apatah lagi menentang dengan keganasan. Lagi la di anggap menderhaka. Maksudnya jangan menentang langsung la. Kalau taknak jadi penderhaka.

KAH KAH KAH

Tapi aku heran apa. Setakat menderhaka dengan BN, satu sen tak heran la aku. Lagi aku suka. Best wehh..

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...