Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 16 Mac 2013

Gambar Lucah Lelaki Mirip Anwar Ibrahim Tersebar.

Menerusi satu blog yang baru diwujudkan. Blog tu terbitkan artikel pertama pada hari khamis, 14 mac 2013.

Artikel itu menceritakan tentang hubungan seks sambil memaparkan gambar dua orang lelaki yang melakukan aksi berpeluk dan bercium. Salah seorang lelaki tersebut mempunyai wajah mirip anwar ibrahim.

Gambar hitam putih. Rakaman dari dua sudut. Tak pasti siapa yang edarkan dan apa tujuan dia edarkan tetapi dipercayai ia ada kaitan dengan pru ke 13.

Susulan dengan penyebaran gambar tersebut, video seks mengenai rakaman tersebut juga mungkin akan didedahkan. Ikut dari gaya dorang la. Dulu pun depa edarkan gambar then edarkan video.

Apa yang perlu penyokong pr buat?

1. Keep clam. Tunggu penjelasan dulu.

2. Tak perlu bertekak gaduh pasal neh. Kalau betul itu dsai dakwa la ikut saluran undang2. Aku percaya rakyat lebih selesa kalau kes neh dibicarakan ikut saluran undang2. Itu lebih baik. At least tak memalukan umno yg asyik kena hadap persepsi suka sebar benda lucah. 

Lagipun rakyat malaysia tak suka seme2 benda neh. Kita tak suka mana2 pihak sekalipun dok sebarkan lucah sana lucah sini. Jika ya ada, bukti itu apa seme, sila dakwa dan proses ikut saluran undang2. Mahkamah ada, undang2 syariah pun ada, hah apa lagi. Gunakanlah benda tue. Bukan kah tujuan dia untuk digunakan? Adakah saluran undang2 itu hanyalah perhiasan jek?

3. With or without dsai perjuangan tawan putrajaya tetap diteruskan. Kita bukan sokong individu tapi idelogi. Jadi sebarkan apa2 lucah tak membawa kebaikan pun... kalau betul, itu dsai je la yang terkesan. Kalau tak betul lagi parah.. kena  curse pula dengan rakyat marhaen. Sebarkan fitnah.

4. Apapun jangan buat kesimpulan sehingga mendengar hujah dari kedua2 pihak. Dengarla penjelasan dari dsai dulu sebelum simpulkan sesuatu.

Ini antara gambar yang mereka sebarkan.



Blog yang dimaksudkan ;

http://rajagoyang360.blogspot.com/

Apa yang perlu DSAI buat?

1. Keluarkan kenyataan rasmi berhubung isu tersebut. Statement penafian.

2. Kalau boleh ikut saluran undang2. Desak mereka bawa kes neh ke mahkamah bagi membuktikan apa yang mereka sebarkan itu benar. Ikut proses undang2. Protokol sedia ada. Kalau dorang tak bawa kes ikut saluran undang2, itu bermaksud fitnah je la. Takut terkantoi editing. Pakar teknologi bersepah sekarang.

Boleh difikirkan tindakan selanjutnya jika kes ini akan menjadi seriyus pada masa akan datang. Apa pun kalau benda neh betul sekalipun, kalau ia kisah lama, dsai dah bertaubat aku no hal. Yang jadi hal kalau ia masih berterusan jek. Aku tak hadap pemimpin maksum bebas dosa, cukupla dia tak mengulangi dosa2 besar. Itu je la. Bai.  

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...