Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 14 Mac 2013

PDRM siasat Tian Chua.


Tadi di tv3. Nak tergelak aku tengok.

Punyalah lama polis amek masa untuk buka kertas siasatan dan dakwa kes neh di mahkamah. Ini mesti gara2 PDRM = ketua polis negara geram sebab kena perli sakan kan? Itupun sebab orang2 UMNO dok desak kenapa tak siasat padahal laporan dah berlambak2.

Almaklumla setakat report polis berlambak2. Orang dah boring dengan taktik dorang. Jemu. Menyampah. Seme cukup.

Kisah bermula begini.

Tian chua keluarkan satu statement. Katanya umno main sandiwara di lahad datu. Yang disebut bn. In fact pdrm dan atm tak patut la terasa since bn = bn. Bukanla bermaksud bn = atm atau pdrm.

Selepas beberapa hari berlaku agaknya. Tetiba2 umno pick kenyataan tersebut. Konon nya nak mengatakan tian chua mengutuk mangsa2 korban di lahad datu. Aik. Lain dia cakap lain plak yang korang faham. Owh aku tahu. Ini la namanya taktik divert, spin dan fitnah. Rileks. Rileks. Jangan mengaku kat aku. Aku pun tak hadap pengakuan korang. Kiri kanan malaikat ada ma. Allah pun ada. Rileks sudah la. Dengan Allah yang korang kena jawab. Bukan aku.

Then laporan demi laporan polis dibuat. Mak ai.

Kita rasa kelakar tue beb. Kelakar. Kita tahu la orang2 sekarang kalau sebut utusan, sebut buletin utama, confirm benda yang terlintas dalam kepala 

OWHH MEDIA FITNAH neh? Apa lagi la benda yang mereka nak JAJA lagi ek.. majoriti sedar fitnah korang. Antara korang sanggup hadap dengan tak sanggup hadap je la.     

Then kita persoalkanlah. Kalau salah dah lama dah Tian Chua ke dalam oi. Apasal dia bebas lagi. Rileks2.

Terkesan dengan kata2 kita, terkesan dengan kenyataan itu, maka UMNO mula rasa sentap. PDRM lebih tepat KPN sekali lagi memalukan PDRM dengan melakukan tindakan BODOH. Alahai. Heret PDRM sana sini macam PDRM takde maruah plak. Berapa ramai la polis2 rasa terhina dengan tindakan KPN neh aku pun tatau la. Kalau la mereka ini bebas menyatakan pendapat dah lama dah KPN kena maki. Confirm. Mereka pun manusia ma. Polis ma. Mereka bukan bodoh beb. Mereka juga sedar ini permainan politik je beb.

Lalu leader announce kat tv tadi. Siasat. Buka kertas pendakwaan. Dakwa Tian Chua. Lusa. Kes berjalan. Pehhh

HAHAHAHA.

Oit, lue ingat agensi kerajaan tue bermaksud agensi mak bapak lue? 

Suka2 gunakan agensi kerajaan untuk lampiaskan nafsu fitnah. Hey tolong la. Tolong la untuk kali neh pergi amek wudhu. Amek dan duduk depan Alquran. Buka dan baca. Jangan fikir pasal cina kaya ke cina nak rampas malaysia ke dsai jahat ke pr babi ke sial ke politik umno mesti menang ke apa ke, jangan. 

Untuk beberapa minit rest dan lepak elok2. Tanya diri sendiri. Tanya elok2. Sejauh mana aku sanggup pergi untuk menfitnah orang? Apakah aku lupa bahawa Allah swt itu Maha Melihat? Bukan suruh sokong pr. Rileks. Just minta jangan sokong fitnah je. Cukupla. Dengan apa yang kita paparkan selama neh, islam cara umno neh, cukupla. Jangan la kamu melampaui batas. Walaupun terhadap musuh kamu sendiri. Fikirkan. Bai.       

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...