Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 2 Januari 2021

Dakwaan Curi, Beli Ahli, UMNO Tidak Akan Minta Maaf Kepada PPBM - Shahril Hamdan.

Shahril Hamdan | UMNO TAK PERLU MOHON MAAF; HANYA PERLU PERKUAT PARTI SENDIRI 

Ketua Penerangan PPBM menyelar kenyataan Ketua Pemuda UMNO bahawa ada usaha mengambil ahli UMNO untuk membantu menambah keahlian PPBM.


Wan Saiful Wan Jan mendesak agar
DR ASYRAF WAJDI DUSUKI
memohon maaf atas kenyataan beliau.
 
Tidak ada sebab untuk Dr Asyraf mohon maaf. Kerana soal PPBM mengambil ahli UMNO ini sudah jelas. 
 
Kalau lihat di Parlimen, berapa peratus Ahli Parlimen PPBM yang datang dari UMNO? Kalau lihat di peringkat Bahagian, berapa ramai pimpinan bahagian yang datang dari UMNO?
 
Soal bayaran, habuan dan sebagainya - jika Dr Asyraf disaman di mahkamah, saya yakin beliau sedia mengemukakan buktinya.
 
Semua ini tidak sedikit pun menghakis penghargaan UMNO kepada akar umbi yang kekal setia bersama parti waktu susah dan senang.
 
Sebagai menzahirkan penghargaan tersebut, UMNO mesti terus memperkukuh kekuatan sendiri supaya tidak boleh diperkotak-katik oleh parti lain. Ada pihak yang akan sentiasa mahu melihat UMNO lemah dan dilemahkan. Kita tak terkejut dengan senario itu - sebaliknya terus mencari jalan memastikan parti ini menjadi pilihan utama rakyat Melayu dan Malaysia amnya. 
 
Jika kita tak kuatkan parti, jika kita asyik bergaduh sesama sendiri, jika kita tak siapkan tawaran menarik untuk rakyat - maka kita tak boleh salahkan orang lain jika mereka memintas kita. Kerana itulah lumrah politik.
 
Insya Allah musim persidangan ini, UMNO akan fokus kepada agenda yang dibawah kawalan kita dan tidak dipacu oleh agenda atau helah orang lain. - 2 Januari 2021.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...