Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 31 Disember 2020

MN Di Ambang Perpecahan, Mokhtar Senik Salahkan PH, Ku Li.

Ustaz Mokhtar Senik | USAHA BERTERUSAN MEMECAHKAN MUAFAKAT NASIONAL.

Saya lihat agak konsisten jugak pendokong PH menyerang Muafakat Nasional. Termasuk pimpinan yang agak kanan dalam PAN, DAP, PKR dan Veteran UMNO. Itu tidak kira lagi cybertroopers yang sedang kelaparan. Presiden PAN minta ahli PAS kenang balik peristiwa Memali. Ku Li minta UMNO jangan biarkan PAS tumpang tuah UMNO. 

Pendek kata semua statement-statement itu sarat dengan harapan agar PAS dan UMNO kembali berperang dan MN terburai ikatannya. Sakit benar hati mereka melihat persaudaraan PAS UMNO. Saya yakin mereka tidak akan berjaya kecuali jika ada pimpinan UMNO atau PAS yang menari mengikut irama sumbang mereka. Persaudaraan Aus dan Khazraj ini perlu dijaga rapi. Kerana orang-orang Abdullah bin Ubai sentiasa mencari ruang dan peluang.

Salakan mereka jangan dilayan. Cantiknya kalau pimpinan-pimpinan yang tak berkenaan tutup mulut. Biar pucuk pimpinan tertinggi sahaja yang bercakap dan buat statement. Harap-harap tidak ada dikalangan PAS atau UMNO ini pimpinan yang "gila mic". Elakkan membuat statement balas yang bukan pandangan parti. Waktu-waktu sebeginilah pentingnya walak diamalkan.

Saya yakin saranan Mat Sabu agar ahli-ahli PAS mengenang peristiwa Memali tidak memberi apa-apa kesan kepada PAS. Kami orang PAS telah diajar dengan akhlak Islam. Berbaik dengan UMNO tidak bermakna menafikan kemurnian perjuangan para syuhada Memali. 

Kerana kedua-dua zaman itu berbeza. Yang mengajak para sahabat Nabi mengingati kejahatan dan perseteruan dengan Abu Sufian hanyalah para munafik Madinah. Mereka tidak senang melihat persaudaraan berlaku antara para sahabat dengan Abu Sufian selepas Fathul Makkah.

Manakala Ku Li pula cuba menyemarakkan kembali semangat asobiyyah UMNO. Dengan memberi amaran agar UMNO jangan biarkan tuah UMNO di kongsi dengan PAS dan Bersatu. 

Hakikatnya tiada siapa yang bertuah samada PAS atau UMNO atau BERSATU jika meninggalkan Islam dan penyatuan ummat Melayu. 

Rupanya-rupanya Ku Li sudah jauh tertinggal dibelakang berbanding ahli-ahli UMNO yang lain. 

Ketika ahli-ahli UMNO yang lain sedang bercakap soal gagasan penyatuan Ummat Melayu Muslim dalam MN, Ku Li masih terkial-kial mencari jati perjuangan yang sebenar. Tidak hairan jika Ku Li sudah berkali-kali menjadi pelanduk yang masuk perangkap Tun.

INSYALLAH.. sinar suria permuafakatan ini akan lebih bersinar bila kedua-dua pihak dalam MN saling berteguh janji dan tidak berjoget mengikut paluan rebana PH dan para munafik yg berkeliaran dimana-mana. - 31 Disember 2020.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...