Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 10 Oktober 2012

Video Nasharuddin Mat Isa yang anda mesti tonton.

Pehh..

Aku tatau pemimpin PAS dah tengok ke belum video kat bawah neh. Tapi kalau belum tengok, kena tengokla. Aku dapat video neh pun dari blog umno. Baru lepas baca blog umno dan dia sertakan video kat bawah neh.

 

Aku tak boleh jamin video kat atas boleh menyebabkan pakatan rakyat goyah. Tapi aku berani jamin video tersebut boleh memecahbelahkan kesatuan ahli2 pas terhadap pas terutamanya. Memang tak dapat dinafikan dalam 2,3 tahun kebelakangan neh pas dilihat keterbelakang dalam membawakan isu2 masyarakat. Dorang sebaliknya asyik di-ulit kontroversi krisis dalaman.

Berbalik kepada video di atas, korang akan dapati bahawa ;

1. Ustaz nasha bagitau ada yang mendoakan malaysia menjadi negara kristian selepas menang pilihanraya kecil sarawak dalam satu majlis keraian. Ini bermaksud ustaz nasha = saksi kejadian kah?

2. Ustaz nasha cakap karpal singh anti islam, bukan anti hudud. Aku setuju juga dengan pandangan ustaz nasha bahawa karpal singh mungkin anti islam bukan sekadar anti hudud semata2. Tapi orang tue dah tua. Dah masuk kategori nyanyuk. 

Dia nak anti islam ka anti hudud ka apa jek dia boleh buat? Setakat bising pongpang2 jek.. takan dengan karpal singh pun lue nak takut der? Lue attack dan serang je la dia. Tak perlu kot nak serap persepsi untuk hasut2 pas kena kerjasama dengan umno. Umno dan karpal singh lebih kurang sama jek perangai depa pasal islam.

Cuba lue fikir dalam2. Kita kalau nak berubah utk menjadi semakin baik, mesti la menjadi lebih baik dari hari semalam. Itu baru di namakan perubahan positif. Kalau standard sama jek macam semalam, apa kebaikan nya? Sama juga dengan konsep tinggalkan dap = karpal singh untuk bersama dengan umno sebab umno = karpal singh = satu kategori beb.

At least,

Umno = karpal singh.

Bukan umno = dap.

Faham?

3. Ustaz nasha bercakap seolah2 PAS dah tinggalkan perjuangan asal demi mencapai kemenangan dalam pilihanraya.  Ustaz juga bercakap seolah2 pas meletakkan agama ke tepi demi nak menang pru. Alamak aiii.. umno yang terang2 tak letak agama ke tepi tue pun ustaz boleh jek nak berkerjasama takan dengan pas yang letak agama ke tepi tak boleh kot ustaz?

kah kah kah

Aku suka beranggapan bahawa PAS semakin terbuka dengan menilai seme pendapat yang wujud. Persefahaman takan boleh dicapai kalau masing2 berkeras. Kena la sama2 bertenang dan terus berbincang dan berbincang dan berbincang. Dan persefahaman takan boleh dicapai dengan hanya berbincang sekali dua jek. 

Makan masa beb.

Kita seme dah sedia maklum betapa berbezanya pendirian dap dengan pas. Berbeza dengan pkr yang lebih flexible, pas dan dap takan boleh bersatu kalau bukan pkr jadi tunggak utama = anwar ibrahim. Tapi ustaz nasha pun silap juga. Nak membentuk persefahaman kena makan proses. Dah terlalu lama pas dan dap bermusuh beb. Tiba2 ko nak orang2 yang bermusuh neh jadi kawan baik dalam satu malam? Memang ko sewel.

Yang aku pelik. 

Ustaz Nasha boleh plak mengajak secara halus agar pas bersama2 umno. Pada hari pas bersama umno, adalah hari pas hancur disebabkan umno itu sedang menuju kehancuran. Ustaz nasha nak menghancurkan pas demi karier politik peribadi? Memang la tak patut..

Aku akhiri posting neh dengan menyeru penjilat2 ustaz nasha + penghina2 tulang besi = bila nak jilat ludah lue sendiri?

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...