Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 8 Oktober 2012

Harun Din bidas Anwar Ibrahim.

WOW..

Ada bukti video wa cakap sama lue. Tengok arh kat bawah neh geng ;


 

Hamboiiiii

Kemain kaw gunakan nama Ulama dan nama HARUN DIN untuk FITNAH HARUN DIN? Tak tengok kiri kanan atas bawah.

Ustaz Harun Din cakap sikit jek. Pengulas berita plak bukan setakat ulas berita bahkan dia siap buat persepsi sendiri. Dalam erti kata lain lebih sudu dari kuah. 

Lagipun hanya orang bebal jek percaya kat laporan berita antarapos. Kalau korang percaya kat video di atas pun korang sama bodoh plus bebal. Sorry la aku bukan pro dsai pun. Aku tak nak bekap sesapa pun. Aku sendiri kena ketuk dengan pro2 dsai kat sini. Apa yang aku nak bagitau la ialah korang bodoh gile kalau percaya dengan laporan berita antarapos dan bloggers umno berhubung komen ustaz harun din.

Ustaz harun din boleh mengkritik dan boleh membidas anwar ibrahim. Boleh jek. Takde hal satu sen pun. Sesiapa pun boleh interview tuan guru dan boleh siarkan laporan interview tersebut. Juga takde hal. Tapi jangan lebih2. Jangan tulis or cakap sesuatu yang tuan guru tak ulas. Dan jangan juga sunting2 dengan hanya amek part2 yang tertentu bagi tujuan mengelirukan orang.

Oke, kita ulas dalam sket.

1. Pada minit 0.00 - 0.49 korang dengar pengulas bercakap kan? Ada dengar dia bagi soklan apa yang tuan guru? Tak dengar kan? Cuma dengar jawapan tuan guru jek kan? Atas soklan apa aku dan ko, kita masing2 tatau.

2. Pada minit ke 1.50 korang akan dengar pengulas berita terlalu kuat menerapkan persepsi sehingga nama tuan guru pun dia sebut sebagai harun jek. Bodoh piang. Panggil pakcik pun lagi hormat la bodoh. Dah tahu dia tuan guru panggil la tuan guru ke ustaz ke. Kalau menyebut / memetik najib tak pernah pula lupakan gelaran datuk seri. Ko tue kan pembaca berita bukan nya blogger macam aku yang tak terikat dengan etika kewartawanan dan penulisan cincai.

3. Dalam minit 2.05 minit korang akan dengar jawapan ustaz harun din tapi ada dengar apa soklan yang ditanya? Takdakkkk

4. Dalam minit ke 2.34 korang akan dengar yang ustaz harun din sebut begini ;

Jangan amek begitu, amek yang.. orang bercakap dia bercerita..

Aku tak faham kenapa ustaz cakap begitu. Tapi aku dah agaknya mesti wartawan antarapos menyampuk dan meroyan untuk provoke agar tuan guru melatah dan keluarkan statement maut. Sebenarnya aku tak salahkan wartawan antarapos kalau dia buat begitu.

Sebab apa?

Sebagai wartawan ko mesti nak berita ko kontroversi dan jadi hits. Kalau aku di tempat wartawan antarapos pun aku akan berbuat demikian. Kita kena provoke sikit orang yang kita temubual supaya dia terusik dan terkeluarkan statement maut.

Tapi nak buat macam mana.. wartawan antarapos gagal mencuit kesabaran tuan guru. Takde satu pun statement maut yang terkeluar dari mulut ustaz. Lembut jek nada ustaz menegur. Bahkan apa yang ustaz cakap tu memang benar. PAS dan PKR ada pendirian masing2. Perbezaan ini dah lama diketahui umum. Bukan rahsia apa pun.

Dan kalau pun betul tuan guru sedang bidas anwar ibrahim benda tu takde masalah. Cuma aku mengambil sikap ahti2 dengan tidak mempercayai laporan antarapos yang aku lihat lebih sudu dari kuah dan banyak tokok tambah.

Aku setuju dengan pendapat ustaz harun din kalau sungguh anwar rasmikan pelancaran buku orang yang memperkecilkan islam. Aku seline dengan ustaz kalau sungguh ustaz bidas dsai. Ada benarnya disitu. Tapi masalahnya tunjukkan dulu bukti bahawa ustaz benar2 sedang melakukan hal tersebut tanpa menyerapkan apa2 persepsi. Ingatlah, ustaz mungkin benar, dsai mungkin salah tetapi bloggers umno takan pernah berhenti fitnah. Fikirkan.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...