Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 25 Jun 2012

Tema merdeka tahun ini ialah 1MALAYSIA JANJI DITEPATI.

Nak tergolek aku baca berita neh. Kalau boleh aku nak tergolek dari bangunan setinggi klcc. Tergolek sampai ke bawah. Berguling2. Sebab terkejut nak mampos. Ko gila ke apa pilih tema macam tue untuk sambutan hari kemerdekaan malaysia?

1malaysia janji ditepati? Itu tema merdeka ke tema politik? Apa kena mengena malaysia dengan 1malaysia? Selama neh tanpa 1malaysia pun memang malaysia ada satu jek beb. Tak pernah ada dua malaysia atau tiga malaysia pun. 

Nak sambut merdeka pun.. alahai.. memang larh aku tak sambut kan tapi still 31 ogos tue hari yang bermakna.. walaupun hari tue juga hari yang membuktikan umno telah menjual maruah pejuang2 kemerdekaan demi kuasa dan pangkat tetapi hari itu juga lah hari yang menjadi kenangan bagi mereka2 yang berjuang untuk membebaskan tanahair daripada terus dijajah. Tapi sayangnya selepas di tipu british, generasi mereka ditipu pula oleh umno iaitu kita di zaman sekarang.

Itu citer lain. Aku bukan nak buka citer tue. Aku nak buka citer pasal tema hari kemerdekaan. Agak2lah nak main politik pun. Janganlah melampau sangat. Sampai ke hari merdeka ko letak slogan politik bodoh kao tue. Ada ke tema 1malaysia janji ditepati di pilih sebagai tema kemerdekaan? Tak kena langsung.

Kalau larh, kalau, aku tahu memang tak mungkin oke, pejuang2 kemerdekaan neh boleh bangkit semula dari kubur pasti mereka akan lempang menteri2 bn sambil memaki hamun mereka.

BODOH!

Aku penat2 berjuang, berkorban, bergadai segalanya termasuk nyawa sedap2 ko pilih tema BODOH macam neh sempena memperingati perjuangan2 aku dan rakan2 aku? Perjuangan aku takde kena mengena dengan 1malaysia ko tue larh BODOH! Perjuangan aku tak sepatutnya dimasukcampurkan dengan urusan janji segala bagai urusan politik ko larh BODOH!

Itu larh kot yang mereka bakal SOUND kat pemimpin2 bn especially si rais yatim sebab dia lah yang bertanggungjawab pilih tema BODOH macam neh beb. Sepatutnya, setiap kali merdeka, setiap kali itulah kerajaan patut amek peluang perkenalkan tokoh2 kemerdekaan negara. 

Setiap satu tahun 1 tokoh. Tokoh2 neh mestilah orang yang benar2 memperjuangkan kemerdekaan. Bukan macam Tun Abdul Rahman oke. Tolong larh. Kami perlukan mereka yang benar2 berjuang dari tanah sampai ke tanah demi mempertahankan TANAHair kita.

Failed lah menteri aku. Failed. Patutlah generasi sekarang tak berapa mengenali sejarah negara kita. Aku sebagai pencinta sejarah pun rasa sedih dengan perkembangan neh. Namun aku tak salahkan mereka. Korang tak payah hafal dan amek tahu sejarah tipu2 versi umno pun memang tak rugi apa pun der. 

Cari lah sejarah yang betul2 sejarah. Yang pasti seme tue takde dalam buku teks. Luar buku teks jek ada. Usaha larh untuk cari sendiri oke. Namun dalam masa yang sama jom sama2 balon menteri bodoh piang kita sebab pilih tema bebal jadi tema hari kebangsaan. Dah nak mampos gamaknya. Tak cukup lagi kena ganyang dengan indonesia tue. Dia nak kita ganyang dia sekali tue beb. Apa lagi. Jom ramai2.

kah kah kah

Sumber : sini

Ameno : Hak tuihhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...