Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 26 Jun 2012

HOT : Menteri Besar Perlis tipu gelaran PHD? - Dengan laporan POLIS!

Berita baru masuk. Korang tengok report polis kat bawah neh jap ;


Laporan polis dibuat sebab PHD yang diterima oleh Mat Isa Sabu diragui. Maksudnya kat sini dia ada PHD yang membawa kepada gelaran doktor tetapi PHD tue kemungkinan besar sebenarnya bukan PHD yang di iktirafkan sebab ia datang dari institusi yang juga tidak layak untuk memberikan pengiktirafan sedemikian.

Satu2 institusi pengajian kalau tidak layak untuk mengeluarkan satu2 sijil berkaitan jurusan2 tertentu ia sebenarnya ada banyak sebab. Antaranya ialah, ia tidak memenuhi standard dan piawaian pendidikan yang digariskan oleh undang2 dalam satu2 negara.

Ataupun ia belum lagi ditauliahkan layak mengeluarkan pelajar dari jurusan / bidang tertentu akibat kekurangan kemudahan dan sebagainya. Pendek kata ia sebenarnya ada macam2 sebab dan kemungkinan kenapa mereka tidak layak mendapat tauliahan dari satu2 negara.

Tapi dalam kes neh kadang2 kita tak boleh nak blame terus institusi pengajian tinggi tersebut. Sebab apa? Sebab kadang2 memang institusi tersebut TIDAK keluarkan apa2 sijil pun kepada mana2 pihak TETAPI nama institusi tue digunapakai untuk menipu orang. Pun boleh jadi juga.

Dalam kes mat isa sabu neh, siyes aku tatau yang mana satu betul. Tapi rasanya daripada umno dok sibuk2 fikirkan masalah pkr di selangor elok depa settlekan dulu masalah mereka di perlis. 

Makin lama makin besar beb aku tengok. Peperangan dua team shahidan vs mat isa sabu semakin memuncak beb. Macam mana nak menang kalau sesama sendiri pun sibuk bercakar kan? Itupun ada ahti lagi nak menyibuk dalam urusan orang lain.

kah kah kah

Ameno : Mesti team shahidan yang bocorkan maklumat neh.. ekekeke TAPI polis nak SIASAT ke masalahnya? Muahahahaha.......

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...