Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 30 Jun 2012

Gempar : Dokumen kos perbelanjaan karnival terima kasih rakyat tersebar.


7 April 2012,  Kerajaan campuran PKR-DAP-PAS Selangor telah merayakan Ulangtahun ke-4  memerintah Selangor. Perayaan penuh mewah bernilai RM1 juta  itu  diadakan pada 7 April 2012 di Stadium Melawati, Kuala Selangor.  


Jumlah perbelanjaan RM1 juta dalam perbelanjaan sambutan empat tahun tersebut disahkan sendiri oleh beberapa pegawai dan kakitangan Perbadanan Menteri Besar (MBI) dan Setiausaha Sulit Menteri Besar iaitu Norzatun Aini. 

Macam neh, bloggers umno sekarang sebarkan dokumen di atas neh dan mengaitkan ia dengan pakatan rakyat di selangor. Mereka kata ia satu pembaziran. Bagi aku ia memang pembaziran kalau rakyat tak dapat manfaat satusen pun. Kalau dapat manfaat oke tapi kena nilai juga samada bayaran tue setimpal atau tidak dengan perkhidmatan yang telah ditawarkan. 

Tapi sebelum kita melangkah jauh lebih dalam mengenai isu neh apa kata kita pastikan dulu bahawa dokumen neh sebenarnya dokumen ori atau tidak? Apahal bloggers umno main sebar dokumen sekerat2 macam neh tanpa apa2 reference?

Apa bukti bahawa dokumen ini sahih? Aku bukan tuduh apa2 aku cuma minta bukti yang lebih konkrit bagi menunjukkan dokumen di atas adalah tulen. Kalau bloggers umno boleh buktikan dokumen yang disebarkan itu tulen dan disahkan sendiri oleh norzatun aini sebagaimana yang bloggers umno sebut sendiri maka kita boleh pergi lebih jauh, dalam isu tersebut.

Kalau yang neh pun korang takley buktikan so jangan buang masa kita seme untuk melayan isu tersebut. Bak kata pepatah, umno dan fitnah, berpisah tiada. Jadi buktikan dulu dokumen yang korang sebarkan tue bukan fitnah then baru kita berhujah sapa betul dan sapa salah. Oke?

kah kah kah

Ameno : Apahal aku tiba2 teringat kat penyebaran invois kpop tue hah? Ekekeke..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...