Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 30 Ogos 2019

Teruskan Boikot Barangan Bukan Muslim Kata Penceramah PAS.

POLITIK | Penceramah terkenal PAS, Ustaz Ahmad Dusuki Rani menolak pandangan Menteri Usahawan, Datuk Seri Redzuan yang kononnya tindakan memboikot produk bukan muslim tidak baik untuk ekonomi negara.
Ini susulan dari kempen besar-besaran yang dilakukan oleh kumpulan melayu yang mahu memboikot barangan keluaran cina khususnya.

Kumpulan itu menyebarkan beberapa poster yang tertera perkataan seperti "boikot barangan cina D4P", "senarai barangan keluaran cina", dan "senarai produk muslim".

Kempen boikot itu telah dilakukan sebelum GE14 diadakan namun semakin rancak dari hari ke hari sejak kebelakangan ini.

Menulis di Facebooknya, Ustaz Ahmad Dusuki berkata, meskipun kempen boikot itu tidak bagus kepada ekonomi negara sekular namun ianya bagus disisi agama.

Beliau juga menggesa agar orang ramai mengabaikan pandangan Menteri Usahawan dan terus melakukan boikot.

"Tak bagus kepada ekonomi negara sekular, tapi bagus di sisi Agama. Ummah semakin merapat, agama semakin subur, keberkatan semakin bertambah.

Pahala di sisi Allah semakin menambah, ayuh ummah!! Teruskan mengukuh ekonomi ummat Islam di bumi Malaysia ini, usah peduli terhadap menteri kerajaan sepenggal ini!!," katanya dalam kenyataan itu.

Sebagai rekod, kebanyakan yang mempromosikan boikot ini adalah dari kalangan pro pembangkang dan melayu. - 30 Ogos 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...