Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 31 Ogos 2019

Bendera UMNO & BN Dikibarkan Di Sambutan Kemerdekaan Perlis.

SEMASA | Bendera UMNO dan Barisan Nasional dikibarkan oleh peserta perarakan dari Kontinjen Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK) Perlis malam tadi nampaknya mengundang kemarahan. 


Kontinjen MPKK Perlis dipersoalkan kerana membawa elemen partisan dan politik dalam sambutan kemerdekaan negara dan hal ini menjadi pertikaian dikalangan penyokong kerajaan khususnya sehingga Menteri Pembangunan Luar Bandar, YB Rina diminta untuk mengkaji semula kedudukan MPKK.

"MPKK INSTRUMEN POLITIK UMNO? TERIMA KASIH KERAJAAN PH.

Sambutan ulang tahun kemerdekaan ke-62 peringkat negeri Perlis malam tadi telah dicemari oleh perarakan dari Kontinjen Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK) seluruh negeri Perlis dengan turut sama membawa bendera (Parti Politik) Umno dan Barisan Nasional.

Ini suatu amalan politik sempit oleh kerajaan negeri Perlis di majlis yang tak sepatutnya dipolitikkan! Dan lupakah kerajaan negeri (atau punya sifat 'bodoh sombong') bahawa MPKK ini dibiayai sepenuhnya oleh kerajaan persekutuan di bawah pentadbiran Pakatan Harapan melalui peruntukan Kementerian Pembangunan Luar Bandar?

MPKK bukanlah jawatan didalam struktur organisasi politik dan tidak seharusnya digunakan sebagai instrumen/alatan politik bagi mana-mana parti pun baik Umno mahupun Pakatan Harapan, Mereka bekerja untuk rakyat, untuk kampung mereka.. dari siapa arahan ini datang ?

Menteri YB Datuk Seri Rina Mohd Harun digesa agar segera mengkaji semula kedudukan MPKK di negeri ini,"
tulis Syazwan Fahmi dalam satu kenyataan di Facebooknya hari ini.

Rakaman video (lihat sini) yang menunjukkan insiden itu turut disertakan sebagai bukti. Ini adalah kali pertama sambutan kemerdekaan dicemari dengan bendera kepartian sejak Pakatan Harapan mengambil alih kerajaan pada Mei 2018. - 31 Ogos 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...