Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 15 Mac 2019

Kritiklah Puas-Puas Tapi Minta Tolong PAS Jangan Tipu & Sebar Fitnah! - MP Sepang.

HANIPA MAIDIN | Kritik lah kami semahunya tapi janganlah tipu dan fitnah!!!

1. Tadi di Dewan Rakyat, Dato Speaker Dewan Rakyat telah benarkan perbahasan usul tergempar YB Pasir Gudang tentang isu pencemaran di Pasir Gudang. Usul dibawa di bawah Peraturan 18 (1) Peraturan Mesyuarat atau Standing Orders.

2. Antara yang berbahas adalah YB Pasir Gudang sendiri, YB Pontian dan YB Kubang Kerian.


3. Enam Kementerian telah menjawab di mana saya bagi pihak JPM diamanahkan untuk menggulung perbahasan.

4. Semasa YB Kubang Kerian berbahas beliau telah petik ayat Al-Quran dari surah al-Rum tentang kerosakan di laut dan di daratan kerana tangan-tangan manusia.

5. Semasa menggulung, antara lain saya jawab baguslah YB parti ehem baca al Quran.. tapi al- Quran juga larang kita tipu dan fitnah. Saya kata ada orang parti ehem yang buat fitnah kononnya ada orang yang telah meninggal dunia dalam isu ini. Ia jelas fitnah . YB Menteri Kesihatan telah sebut penama yang tipu dan fitnah tersebut. Beliau adalah salah seorang pemimpin parti ehem.

6. Kerajaan PH amat serius tangani isu ini meskipun tak isytihar darurat buat masa ini. Jentera-jentera Kerajaan Pusat aktif turun membantu Kerajaan Negeri as if telah ada darurat.

Kerajaan Pusat juga telah setuju luluskan RM 8 JUTA utk kerja-kerja pembersihan di sungai yang berkenaan.

7. Kami mungkin tak fasih baca al Quran tapi insyaAllah kami cuba sedaya upaya, sekadar mampu, terjemah ruh al-Quran. - 15 Mac 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...